Obsah fóra checksum.cz » Chiptuning 101 » teorie předstih zážehu |
Strana 1 z 1 |
|
Autor |
Zpráva |
gerge72 |
Zaslal: st srpen 18, 2010 21:05 pm |
|
|
Založen: 12.7.2007
Příspěvky: 106
|
Mohl by mi někdo z odborníků objasnit jak je to s předstihem zážehu ?
teoreticky bohatší směs rychlej hoří tím by měl být okamžik zážehu blíže HU, v několika no name úpravách které jsem viděl , kde bylo přidáno palivo bylo hnuto i s předstihem zážehu ale vždy do plusu než do mínusu proč? je to správně??, a co třeba vliv kompresního poměru na předstih zážehu?? čím větší kompresní poměr tím větší předstih? nebo menší?? mohl by se k tomu někdo fundovaně vyjádřit?? nechci nic konkrétního jen teorii četl a slyšel jsem dosti protichůdné názory proto ten dotaz
dík
|
|
|
Návrat nahoru |
|
marquee |
Zaslal: čt srpen 19, 2010 6:46 am |
|
|
Založen: 25.9.2008
Příspěvky: 784
Bydliště: Stř. čechy
|
Už základ tvé teorie je špatně, protože bohatší směs hoří pomaleji, naopak zvyšováním kompresního poměru (v případě atmosferických motorů) nebo zvyšováním plnícího tlaku( u turbomotorů) rychlost hoření roste. Ale není to zase tak uplně jednoduché a tato poučka neplatí uplně vždycky. Záleží třeba i na tom jak moc bohatá nebo chudá ta směs je a jaký je atmosferický tlak a teplota a vlhkost vzduchu, a na spoustě dalších faktorů.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
gerge72 |
Zaslal: čt srpen 19, 2010 7:32 am |
|
|
Založen: 12.7.2007
Příspěvky: 106
|
marquee napsal: Už základ tvé teorie je špatně, protože bohatší směs hoří pomaleji, naopak zvyšováním kompresního poměru (v případě atmosferických motorů) nebo zvyšováním plnícího tlaku( u turbomotorů) rychlost hoření roste. Ale není to zase tak uplně jednoduché a tato poučka neplatí uplně vždycky. Záleží třeba i na tom jak moc bohatá nebo chudá ta směs je a jaký je atmosferický tlak a teplota a vlhkost vzduchu, a na spoustě dalších faktorů.
to není má teorie to že bohatší směs hoří rychlej jsem četl v nějakém článu na netu a taky to uvádí Bronislav Růžička "jak na chiptuning" na straně 119,
vliv kompresního poměru mebo přeplňování chápu , porovnával sem mapy předstihu zážehu u nějaého staršího řízení marreli kde se dělal motor s přeplňováním i bez měl jsem obě variaty ecu a tam bylo zcela zřejmé jak a proč se předstih posouval , s ohledem na nižší kompresní poměr turbomotoru a pak s narustajícím tlakem turba oproti motoru atmos. s vyším kompresním poměrem
pokud by bohatší směs hořela pomalej tak by zvětšení předstihu dávalo smysl
|
|
|
Návrat nahoru |
|
marquee |
Zaslal: čt srpen 19, 2010 8:11 am |
|
|
Založen: 25.9.2008
Příspěvky: 784
Bydliště: Stř. čechy
|
ale Růžička jasně píše že mírně bohatší směs hoří rychleji, záleží na konkrétním poměru palivo kyslík, já jsem taky psal že záleží na dalších podmínkách, doporučuji si obstarat knížku o motorech o Mackerleho - Motory závodních automobilů. Tam je pěkně popsaná kompletní teorie spalování a vlastně všeho o motorech.
Ale obecně, k dosažení maximálního výkonu potřebuješ směs zapálit těsně před hranicí detonačního hoření.
A záleží na všech faktorech který jsem před tím uváděl, taky záleží jaký používáš benzín protože čím je nižší oktanové číslo tím je benzín náchylnější k detonačnímu hoření a musíš předstih snížit. Obecně ti nikdo neřekne na kolik předstih nastavit, musí se to prostě odzkoušet a naladit. Zvlášť jestli je motor i po mechanický stránce upravený
Taky dnes většina aut má senzor klepání, tak že když to s předstihem přeženeš on to ošéfuje za tebe, ale to není uplně dobrá metoda
|
|
|
Návrat nahoru |
|
gerge72 |
Zaslal: čt srpen 19, 2010 8:54 am |
|
|
Založen: 12.7.2007
Příspěvky: 106
|
jasně jasně , ty teorie jsem pročítal ,taky jsem se dočetl že mírně obohacená směs a něde uváděli max 20% hoří rychlej a pak se rychlost hoření prudce snižuje tu knížku co mi doporučuješ můžu obstarat a pročíst . vlivy ostatních veličin tlaků teplot viskozty vzduchu ot a pod, taky chápu , nevím jestli je správě v úpravě kde bylo mírně přídáno palivo zvětšit předstih když podle teorie by to mělo být naopak a jestli je to správně tak proč , motor zustal původní komprese ani nic jiného se nemění palivo taky stejné
|
|
|
Návrat nahoru |
|
marquee |
Zaslal: čt srpen 19, 2010 9:01 am |
|
|
Založen: 25.9.2008
Příspěvky: 784
Bydliště: Stř. čechy
|
To by se asi musela vidět konkrétní úprava, ale pokud to někdo dělal na brzdě tak je to asi dobře, jak říkám třeba vyzkoušet, změřit a uvidíš jestli je to kravina nebo ne.
Hlavně ta o 20% bohatší směs oproti stechiometrickému poměru je ejefektivnější pro dosažení nejlepšího středního efektivního tlaku a tím i výkonu. Ale to je opět jen teorie.
Jestli chceš tak toho Mackerleho mám v PDFku
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Pepé |
Zaslal: čt srpen 19, 2010 9:22 am |
|
|
Založen: 31.8.2009
Příspěvky: 824
|
pošli prosím SZ tu PDF nebo na mail: pepah@centrum.cz
díky moc!
|
_________________ Colin McRae forever The BEST!
|
|
Návrat nahoru |
|
lubos |
Zaslal: čt srpen 19, 2010 9:53 am |
|
|
Založen: 1.7.2010
Příspěvky: 91
|
gerge72 napsal: Mohl by mi někdo z odborníků objasnit jak je to s předstihem zážehu ?
teoreticky bohatší směs rychlej hoří tím by měl být okamžik zážehu blíže HU, v několika no name úpravách které jsem viděl , kde bylo přidáno palivo bylo hnuto i s předstihem zážehu ale vždy do plusu než do mínusu proč? je to správně??, a co třeba vliv kompresního poměru na předstih zážehu?? čím větší kompresní poměr tím větší předstih? nebo menší?? mohl by se k tomu někdo fundovaně vyjádřit?? nechci nic konkrétního jen teorii četl a slyšel jsem dosti protichůdné názory proto ten dotaz
dík
NAZORY-NAZORY-TAM SU PRAVIDLA-THERMODYNAMIKY A NIE ŠPEKULOVANIE UČŇOVKAROV-CHUDOBNA ZMES HORY A EŠTE CHUDOBNEJŠIA EXPLODUJE.....
|
Komentář: |
|
Velikost: |
114.09 kB |
Zobrazeno: |
18908 krát |

|
|
|
Návrat nahoru |
|
marquee |
Zaslal: čt srpen 19, 2010 15:58 pm |
|
|
Založen: 25.9.2008
Příspěvky: 784
Bydliště: Stř. čechy
|
|
Návrat nahoru |
|
lubos |
Zaslal: čt srpen 19, 2010 17:45 pm |
|
|
Založen: 1.7.2010
Příspěvky: 91
|
DEDO-UŽ SA PIŠE ROK-2010 !!!!!!
|
|
|
Návrat nahoru |
|
marquee |
Zaslal: čt srpen 19, 2010 18:10 pm |
|
|
Založen: 25.9.2008
Příspěvky: 784
Bydliště: Stř. čechy
|
Jsi jen ukázal jaký jsi KOKOT, mechnika a fyzikální zákony fungují pořád stejně
|
|
|
Návrat nahoru |
|
lubos |
Zaslal: čt srpen 19, 2010 19:01 pm |
|
|
Založen: 1.7.2010
Příspěvky: 91
|
|
Návrat nahoru |
|
|