Založen: 22.8.2017
Příspěvky: 42
Bydliště: Chrudim
|
Ahoj, jako víkendovku mám staré BMW E46 328ci.
Pod kapotou je teda "poctivá stará atmosféra" M52B28TU, která při prvním měření na brzdě zvládla při svém nájezdu 330 tis km ještě úctihodných 141kW (sériově udávaných 142kW). Na autě byl při tomto měřění jen průchozí koncový tlumič, jinak v podstatě série.
Pak se na auto daly sportovní svody bez katalyzátoru, sání z M54B30, zrepasoval se vanos, naladila se jednotka a naměřilo se 168kW, což je na atmosféru s pouze upraveným sáním a výfukem podle mě docela slušné navýšení.
Každopádně auto váží přes 1400 kilo a v dnešní době, kdy má podobný výkon každej dvoulitr, "už to není ono" a chtěl bych jít ještě nahoru.
Z atmosféry už víc asi nevymáčknu (možná kdybych dal ostřejší vačky, víceklapkové sání a podobně, tak o jednotky procent), takže bude potřeba řešit přeplňování.
Jsou dvě varianty - turbo, nebo kompresor. Turbo by bylo za mě mnohem jenodušší na montáž, prakticky by mi stačilo nechat si vypálit redukci mezi turbo a hlavu a sedlo by tam téměř plug&play turbo z BMW F30 335i. Kompresor by byl konstrukčně mnohem složitější na vyřešení.
Teď je ale otázka pro vás chiptunery, jestli je moje myšlenka správná:
Jelikož má kompresor lineární nárust tlaku podle otáček a není nijak řízený, mělo by to fungovat prakticky bez nutnosti úprav mapy dokud budou stačit vstřiky dávat dost benzínu - je to tak?
Turbo sice mění tlak podle zátěže, ale řízené může být přetlakem bez potřeby ho nějak ovládat jednotkou, takže by si s tím jednotka měla taky umět poradit bez úpravy a podle hodnot z váhy vzduchu dávkovat palivo jak je potřeba - je to tak? Pokud si s tím jednotka bez zásahu neporadí, dá se to vyřešit úpravou SW původní jednotky, nebo už je potřeba to pak řešit přes nějaký ECU Master nebo něco podobného?
Je mi jasné, že pro vyšší výkony už budu muset řešit vetší vstřiky, čerpadlo a podobně, ale jde mi o nějaké prvotní ježdění na malý tlak. Hlavně mi totiž nejde ani o nějaké maximální výkony, ale v první fázi hlavně spíš o nárust kroutícího momentu v nižších a středních otáčkách, kdy si myslím že by originální vstřiky mohly stačit.
|
_________________ Superb I 2.8 V6 AT | Audi A8 D3 4.2 MPI | BMW E46 328ci | Octavia III 1.4 G-TEC
|
|