Obsah fóra checksum.cz » Diesel » Rozdíl mezi TDi PD 85KW AJM a TDi PD 96KW AVF |
Strana 1 z 2 Jdi na stránku 1, 2 Další |
|
Autor |
Zpráva |
jjarda |
Zaslal: čt září 22, 2011 15:51 pm |
|
|
Založen: 29.7.2011
Příspěvky: 219
|
Dumám tady nad schématem a nemůžu nic vymyslet. Vyměnil jsem vstřiky a mapu - auto vrčí i tak nějak jede, ale nemá sílu, netáhne. PINOUT jednotek stejnej, váha vzduchu stejná. Mám motor původně AVF a dal jsem na něj trysky z AJM. Ještě je rozdíl v turbu, ale to poznám i na místě, že ten motor nejde, jako by nereaguje na plyn, nebo jenom malinko ... Má někdo zkušenost?
|
|
|
Návrat nahoru |
|
marquee |
Zaslal: čt září 22, 2011 22:01 pm |
|
|
Založen: 25.9.2008
Příspěvky: 784
Bydliště: Stř. čechy
|
udělej log takhle ti nikdo neporadí
|
_________________ Opravy EDC15/EDC16 po pádu při zápisu, bez pájení a rozebírání ECU, ne vždy je to ovšem možné
|
|
Návrat nahoru |
|
jjarda |
Zaslal: út září 27, 2011 16:39 pm |
|
|
Založen: 29.7.2011
Příspěvky: 219
|
No já nemyslím, že tam bude závada. Myslím, že je 96KW jinak zapojená, ale nemůžu na to přijít. Stačí nahrát 96KW mapu a jede to jako střela, jenom volnoběh dělá hrn hrn a ukazuje podezřele malou spotřebu 0,2l/hod. V otáčkách jede normálně. Dám tam mapu 85KW a volnoběh OK, spotřeba 0,5l/hod, ale netahá to. Až někdy v 3.500ot. to trošku zatáhne. Nechápu to, turbo u 96KW je sice větší, ale princip regulace stejnej, tkže by to mělo fungovat ne? Maximálně bych chápal, kdyby se to přefouklo ...
|
|
|
Návrat nahoru |
|
roland702 |
Zaslal: út září 27, 2011 19:16 pm |
|
|
Založen: 21.9.2007
Příspěvky: 636
|
Rozkalibrovane cele mapy... jine cidla. uhly, atd...
to hr hr hr na volnobeh je spatna davak.... spatnej sw, vse spatne...
|
|
|
Návrat nahoru |
|
jjarda |
Zaslal: út září 27, 2011 20:22 pm |
|
|
Založen: 29.7.2011
Příspěvky: 219
|
Jaké čidlo je jiné? Jaké úhly? Vyměním trysky a jednotku a co je ještě jinak? Mám tu celej motor 85KW, takže můžu libovolně měnit. To že je tam asi něco jinak je logický, když to nefunguje a právě proto jsem tohle vlákno založil. Říkal jsem si, že třeba má někdo zkušenost s takovýma přestavbama. Ono už je to možná jedno, protože už jsem sehnal trysky 96KW, takže je tam dám a bude to OK, ale zajímalo by mě to ...
|
|
|
Návrat nahoru |
|
DIGI-DELETED |
Zaslal: po říjen 03, 2011 5:31 am |
|
|
Založen: 21.2.2010
Příspěvky: 3193
|
jo to jsem jednou řešil a strávil jsem s tim 14 dní ...
jak rika roland . mnoho věcí jinak , trysky maji zcela jine parametry .....
v esitroniku se da zjistit kde jsou jake vstriky pokud je to od bosche.
jakou mapu jsi kopiroval ? myslis cely soft ? pokus omyl co se chytí ???
|
_________________ BALLOONFLIGHT.COM
|
|
Návrat nahoru |
|
jjarda |
Zaslal: po říjen 03, 2011 7:47 am |
|
|
Založen: 29.7.2011
Příspěvky: 219
|
No tak řekněme, že vezmu auto 96KW a chci ho předělat na 85KW, takže vyměním trysky, turbo, ECU a mělo by to chodit ne?
|
|
|
Návrat nahoru |
|
marquee |
Zaslal: čt říjen 20, 2011 5:24 am |
|
|
Založen: 25.9.2008
Příspěvky: 784
Bydliště: Stř. čechy
|
Nemusí
|
_________________ Opravy EDC15/EDC16 po pádu při zápisu, bez pájení a rozebírání ECU, ne vždy je to ovšem možné
|
|
Návrat nahoru |
|
jjarda |
Zaslal: čt říjen 20, 2011 7:52 am |
|
|
Založen: 29.7.2011
Příspěvky: 219
|
Ale proč? To je divný, že i chytrej pán na školení v boschi mi tvrdil, že to musí makat, protože čidla atd je všechno stejný. Jediný co se totiž musí řešit je vazba řídící jednotka - trysky, respektive soft.. Jinak už mi to normálně funguje. Stačilo se kouknout do etky jaký číslo jednotky k těm daným tryskám patří ...
|
|
|
Návrat nahoru |
|
marquee |
Zaslal: čt říjen 20, 2011 8:09 am |
|
|
Založen: 25.9.2008
Příspěvky: 784
Bydliště: Stř. čechy
|
píšu že nemusí, protože není pravda že čidla jsou stejná, třeba čidlo tlaku není stejné atd....prostě tak jak jsi to napsal že vyměníš turbo vstřiky a jednotku to prostě není, navíc u jednotky motoru není jedno např. jaký tam je immo atd.....prostě tkhle všeobecně to nejde napsat
|
_________________ Opravy EDC15/EDC16 po pádu při zápisu, bez pájení a rozebírání ECU, ne vždy je to ovšem možné
|
|
Návrat nahoru |
|
jjarda |
Zaslal: čt říjen 20, 2011 8:31 am |
|
|
Založen: 29.7.2011
Příspěvky: 219
|
Joo čidlo tlaku je mechanicky jiné, to ano, ale vezmi si měřák a poměř si elektrické hodnoty a uvidíš, že je stejný. Jinak je tam co za "čidla" ? Tady se píše o "čidlech" jak kdyby to bylo sprostý slovo, ale vždyť jich je tam pár. Notabene těch, který mají takovouhle moc. Snímače otáček můžeme rovnou vyloučit, ty jsou naprosto stejný, plynovej pedál totožnej, váha vzduchu stejná, snímač teploty a nasávaného vzduchu mechanicky jinej, ale elektricky stejnej. Co víc bys tam chtěl řešit? Teplotu vody nebo nafty?
|
|
|
Návrat nahoru |
|
marquee |
Zaslal: čt říjen 20, 2011 8:40 am |
|
|
Založen: 25.9.2008
Příspěvky: 784
Bydliště: Stř. čechy
|
Tak to se pleteš že je stejné kdyby jsi znal kalibraci v softu jednotky tak to víš, proč myslíš že se mění čidlo při výměně turba GT1479V za GT1479VA nebo GT1479VB??? Protože čidlo třeba na 74kW kde je GT1479V je kalibrované do 2500mBar a na 96kW do 3000mBar oboje při cca 4V ne čidle při max tlaku, Když dáš VA nebo VB necháš čidlo do 2500mBar a půjdeš nahoru s tlakem kam až ti to tyhle turba dovolej bude ti to padat do nouzáku, a když dáš C čidlo a neupravíš soft budeš foukat o cca 500mBar víc a jednotka to nebude vědět tak že při 2500mBarech půjdeš skoro ke 3000 a turbo se s tebou rozloučí, s kalibrací váhy je to podobné, máš pravdu že elektricky jsou čidla prakticky stejná, ale jde o kalibrace v softech, protože jinak si jednotka myslí něco jiného než tam skutečně je, tak že ve vagu se to všechno tváří OK ale když budeš hodnoty měřit externím měřákem tak budeš mrkat co to hází za hodnoty, kup si nějaké zařízení pro logování hodnot motoru nezávisláé na seriových čidlech a ECU a budeš mrkat. Proto nemůžeš napsat že vyměníš to a to a bude to chodit. Vždycky je otázka jak to taky bude chodit a jestli víš co se tam pak děje. Divil by jsi se co to udělá když si pohraješ s kalibrací všech čidel a upravíš to tak aby to co měří tam bylo i ve skutečnosti je. Auto pak jede uplně jinak.
|
_________________ Opravy EDC15/EDC16 po pádu při zápisu, bez pájení a rozebírání ECU, ne vždy je to ovšem možné
|
|
Návrat nahoru |
|
jjarda |
Zaslal: čt říjen 20, 2011 13:08 pm |
|
|
Založen: 29.7.2011
Příspěvky: 219
|
Když všechny tyhle čidla odpojím, ten motor nastartuju a šlápnu na plyn, tak půjde do otáček. Myslel jsem, že je funkčně stejný to čidlo, což je. Já tady řešil problém, že to téměř nereagovalo na plyn, což bylo softwarem. Jediný čidlo na kterým je závislý chod motoru, je čidlo otáček na klice. Jediný aby motor šel spustit! Nemluvím o plnícím tlaku, egru, kouřivosti atd. Stejně jako to hrn hrn na volnoběh je pouze softwarem, který musí ladit s číslem vstřikovače. Jinak funkční schéma je stejný a čidla jsou stejný ... samozřejmě až kalibraci čidla plnícího tlaku, což je samozřejmý, proto se taky to čidlo mění u každýho silnějšího chipu a starších turbo motorů, ale funkčně je stejný a v žádným případě nemůže způsobit výše popsaný problém ...
|
|
|
Návrat nahoru |
|
marquee |
Zaslal: čt říjen 20, 2011 13:45 pm |
|
|
Založen: 25.9.2008
Příspěvky: 784
Bydliště: Stř. čechy
|
jjarda napsal: No tak řekněme, že vezmu auto 96KW a chci ho předělat na 85KW, takže vyměním trysky, turbo, ECU a mělo by to chodit ne?
Na tohle jsem ti odpověděl že nemusí a nepřekrucuj co jsem neřekl
pořádně si přečti co jsem psal, že prostě nemůžeš po výměně vstřiků a turba dát jakoukoliv jednotku z 85kW k motoru 96kW tak aby to fungovalo jak má a to je prostě pravda a nebudu se o tom víc bavit, to že motor vrčí neznamená podle mě že správně funguje.
|
_________________ Opravy EDC15/EDC16 po pádu při zápisu, bez pájení a rozebírání ECU, ne vždy je to ovšem možné
|
|
Návrat nahoru |
|
jjarda |
Zaslal: čt říjen 20, 2011 17:50 pm |
|
|
Založen: 29.7.2011
Příspěvky: 219
|
Pravdu máš, já se trochu ztratil v tématu. Řešil jsem hlavně to, že to prostě nejelo a rozběh z volnoběhu do max. otáček byl 10 sekund což nemůže být žádným čidlem. Už jsem to znovu celý nečetl a zapomínám co přesně jsem psal před já nevím jak dlouhou dobou, takže jestli jsem tě zvedl ze židle, tak se omlouvám, páč to jsem nechtěl
|
|
|
Návrat nahoru |
|
|