Obsah fóra checksum.cz
Obsah fóra checksum.cz  »  Diesel  »  Rozdíl mezi TDi PD 85KW AJM a TDi PD 96KW AVF
 Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 2    Jdi na stránku 1, 2  Další

Rozdíl mezi TDi PD 85KW AJM a TDi PD 96KW AVF

Autor Zpráva
jjarda
Zaslal: čt září 22, 2011 15:51 pm Citovat
Založen: 29.7.2011 Příspěvky: 219
Dumám tady nad schématem a nemůžu nic vymyslet. Vyměnil jsem vstřiky a mapu - auto vrčí i tak nějak jede, ale nemá sílu, netáhne. PINOUT jednotek stejnej, váha vzduchu stejná. Mám motor původně AVF a dal jsem na něj trysky z AJM. Ještě je rozdíl v turbu, ale to poznám i na místě, že ten motor nejde, jako by nereaguje na plyn, nebo jenom malinko ... Má někdo zkušenost?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
marquee
Zaslal: čt září 22, 2011 22:01 pm Citovat
Založen: 25.9.2008 Příspěvky: 784 Bydliště: Stř. čechy
udělej log takhle ti nikdo neporadí

_________________
Opravy EDC15/EDC16 po pádu při zápisu, bez pájení a rozebírání ECU, ne vždy je to ovšem možné Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jjarda
Zaslal: út září 27, 2011 16:39 pm Citovat
Založen: 29.7.2011 Příspěvky: 219
No já nemyslím, že tam bude závada. Myslím, že je 96KW jinak zapojená, ale nemůžu na to přijít. Stačí nahrát 96KW mapu a jede to jako střela, jenom volnoběh dělá hrn hrn a ukazuje podezřele malou spotřebu 0,2l/hod. V otáčkách jede normálně. Dám tam mapu 85KW a volnoběh OK, spotřeba 0,5l/hod, ale netahá to. Až někdy v 3.500ot. to trošku zatáhne. Nechápu to, turbo u 96KW je sice větší, ale princip regulace stejnej, tkže by to mělo fungovat ne? Maximálně bych chápal, kdyby se to přefouklo ...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
roland702
Zaslal: út září 27, 2011 19:16 pm Citovat
Založen: 21.9.2007 Příspěvky: 636
Rozkalibrovane cele mapy... jine cidla. uhly, atd...
to hr hr hr na volnobeh je spatna davak.... spatnej sw, vse spatne...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jjarda
Zaslal: út září 27, 2011 20:22 pm Citovat
Založen: 29.7.2011 Příspěvky: 219
Jaké čidlo je jiné? Jaké úhly? Vyměním trysky a jednotku a co je ještě jinak? Mám tu celej motor 85KW, takže můžu libovolně měnit. To že je tam asi něco jinak je logický, když to nefunguje a právě proto jsem tohle vlákno založil. Říkal jsem si, že třeba má někdo zkušenost s takovýma přestavbama. Ono už je to možná jedno, protože už jsem sehnal trysky 96KW, takže je tam dám a bude to OK, ale zajímalo by mě to ...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DIGI-DELETED
Zaslal: po říjen 03, 2011 5:31 am Citovat
Založen: 21.2.2010 Příspěvky: 3193
jo to jsem jednou řešil a strávil jsem s tim 14 dní ...
jak rika roland . mnoho věcí jinak , trysky maji zcela jine parametry .....
v esitroniku se da zjistit kde jsou jake vstriky pokud je to od bosche.
jakou mapu jsi kopiroval ? myslis cely soft ? pokus omyl co se chytí ???
Laughing Laughing Laughing

_________________
BALLOONFLIGHT.COM
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jjarda
Zaslal: po říjen 03, 2011 7:47 am Citovat
Založen: 29.7.2011 Příspěvky: 219
No tak řekněme, že vezmu auto 96KW a chci ho předělat na 85KW, takže vyměním trysky, turbo, ECU a mělo by to chodit ne?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
marquee
Zaslal: čt říjen 20, 2011 5:24 am Citovat
Založen: 25.9.2008 Příspěvky: 784 Bydliště: Stř. čechy
Nemusí

_________________
Opravy EDC15/EDC16 po pádu při zápisu, bez pájení a rozebírání ECU, ne vždy je to ovšem možné Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jjarda
Zaslal: čt říjen 20, 2011 7:52 am Citovat
Založen: 29.7.2011 Příspěvky: 219
Ale proč? To je divný, že i chytrej pán na školení v boschi mi tvrdil, že to musí makat, protože čidla atd je všechno stejný. Jediný co se totiž musí řešit je vazba řídící jednotka - trysky, respektive soft.. Jinak už mi to normálně funguje. Stačilo se kouknout do etky jaký číslo jednotky k těm daným tryskám patří ...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
marquee
Zaslal: čt říjen 20, 2011 8:09 am Citovat
Založen: 25.9.2008 Příspěvky: 784 Bydliště: Stř. čechy
píšu že nemusí, protože není pravda že čidla jsou stejná, třeba čidlo tlaku není stejné atd....prostě tak jak jsi to napsal že vyměníš turbo vstřiky a jednotku to prostě není, navíc u jednotky motoru není jedno např. jaký tam je immo atd.....prostě tkhle všeobecně to nejde napsat

_________________
Opravy EDC15/EDC16 po pádu při zápisu, bez pájení a rozebírání ECU, ne vždy je to ovšem možné Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jjarda
Zaslal: čt říjen 20, 2011 8:31 am Citovat
Založen: 29.7.2011 Příspěvky: 219
Joo čidlo tlaku je mechanicky jiné, to ano, ale vezmi si měřák a poměř si elektrické hodnoty a uvidíš, že je stejný. Jinak je tam co za "čidla" ? Tady se píše o "čidlech" jak kdyby to bylo sprostý slovo, ale vždyť jich je tam pár. Notabene těch, který mají takovouhle moc. Snímače otáček můžeme rovnou vyloučit, ty jsou naprosto stejný, plynovej pedál totožnej, váha vzduchu stejná, snímač teploty a nasávaného vzduchu mechanicky jinej, ale elektricky stejnej. Co víc bys tam chtěl řešit? Teplotu vody nebo nafty?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
marquee
Zaslal: čt říjen 20, 2011 8:40 am Citovat
Založen: 25.9.2008 Příspěvky: 784 Bydliště: Stř. čechy
Tak to se pleteš že je stejné Very Happy kdyby jsi znal kalibraci v softu jednotky tak to víš, proč myslíš že se mění čidlo při výměně turba GT1479V za GT1479VA nebo GT1479VB??? Protože čidlo třeba na 74kW kde je GT1479V je kalibrované do 2500mBar a na 96kW do 3000mBar oboje při cca 4V ne čidle při max tlaku, Když dáš VA nebo VB necháš čidlo do 2500mBar a půjdeš nahoru s tlakem kam až ti to tyhle turba dovolej bude ti to padat do nouzáku, a když dáš C čidlo a neupravíš soft budeš foukat o cca 500mBar víc a jednotka to nebude vědět tak že při 2500mBarech půjdeš skoro ke 3000 a turbo se s tebou rozloučí, s kalibrací váhy je to podobné, máš pravdu že elektricky jsou čidla prakticky stejná, ale jde o kalibrace v softech, protože jinak si jednotka myslí něco jiného než tam skutečně je, tak že ve vagu se to všechno tváří OK ale když budeš hodnoty měřit externím měřákem tak budeš mrkat co to hází za hodnoty, kup si nějaké zařízení pro logování hodnot motoru nezávisláé na seriových čidlech a ECU a budeš mrkat. Proto nemůžeš napsat že vyměníš to a to a bude to chodit. Vždycky je otázka jak to taky bude chodit a jestli víš co se tam pak děje. Divil by jsi se co to udělá když si pohraješ s kalibrací všech čidel a upravíš to tak aby to co měří tam bylo i ve skutečnosti je. Auto pak jede uplně jinak. Wink

_________________
Opravy EDC15/EDC16 po pádu při zápisu, bez pájení a rozebírání ECU, ne vždy je to ovšem možné Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jjarda
Zaslal: čt říjen 20, 2011 13:08 pm Citovat
Založen: 29.7.2011 Příspěvky: 219
Když všechny tyhle čidla odpojím, ten motor nastartuju a šlápnu na plyn, tak půjde do otáček. Myslel jsem, že je funkčně stejný to čidlo, což je. Já tady řešil problém, že to téměř nereagovalo na plyn, což bylo softwarem. Jediný čidlo na kterým je závislý chod motoru, je čidlo otáček na klice. Jediný aby motor šel spustit! Nemluvím o plnícím tlaku, egru, kouřivosti atd. Stejně jako to hrn hrn na volnoběh je pouze softwarem, který musí ladit s číslem vstřikovače. Jinak funkční schéma je stejný a čidla jsou stejný ... samozřejmě až kalibraci čidla plnícího tlaku, což je samozřejmý, proto se taky to čidlo mění u každýho silnějšího chipu a starších turbo motorů, ale funkčně je stejný a v žádným případě nemůže způsobit výše popsaný problém ...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
marquee
Zaslal: čt říjen 20, 2011 13:45 pm Citovat
Založen: 25.9.2008 Příspěvky: 784 Bydliště: Stř. čechy
jjarda napsal:
No tak řekněme, že vezmu auto 96KW a chci ho předělat na 85KW, takže vyměním trysky, turbo, ECU a mělo by to chodit ne?

Na tohle jsem ti odpověděl že nemusí a nepřekrucuj co jsem neřekl Evil or Very Mad
pořádně si přečti co jsem psal, že prostě nemůžeš po výměně vstřiků a turba dát jakoukoliv jednotku z 85kW k motoru 96kW tak aby to fungovalo jak má a to je prostě pravda a nebudu se o tom víc bavit, to že motor vrčí neznamená podle mě že správně funguje.

_________________
Opravy EDC15/EDC16 po pádu při zápisu, bez pájení a rozebírání ECU, ne vždy je to ovšem možné Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jjarda
Zaslal: čt říjen 20, 2011 17:50 pm Citovat
Založen: 29.7.2011 Příspěvky: 219
Pravdu máš, já se trochu ztratil v tématu. Řešil jsem hlavně to, že to prostě nejelo a rozběh z volnoběhu do max. otáček byl 10 sekund což nemůže být žádným čidlem. Už jsem to znovu celý nečetl a zapomínám co přesně jsem psal před já nevím jak dlouhou dobou, takže jestli jsem tě zvedl ze židle, tak se omlouvám, páč to jsem nechtěl Very Happy
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 2    Jdi na stránku 1, 2  Další
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je čt červen 26, 2025 20:50 pm
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžeš k příspěvkům připojovat soubory
Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
 
    DIESELPOWER s.r.o.   Motordiag.cz   Checksumm.com   LogView prohlížeč logů   DIESELPOWER forum  
TOPlist
Copyright (c) 2007 CHECKSUM.CZ. Vsechna prava vyhrazena.