Obsah fóra checksum.cz
Obsah fóra checksum.cz  »  Chiptuning 101  »  teorie předstih zážehu
 Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    

teorie předstih zážehu

Autor Zpráva
gerge72
Zaslal: st srpen 18, 2010 21:05 pm Citovat
Založen: 12.7.2007 Příspěvky: 106
Mohl by mi někdo z odborníků objasnit jak je to s předstihem zážehu ?
teoreticky bohatší směs rychlej hoří tím by měl být okamžik zážehu blíže HU, v několika no name úpravách které jsem viděl , kde bylo přidáno palivo bylo hnuto i s předstihem zážehu ale vždy do plusu než do mínusu proč? je to správně??, a co třeba vliv kompresního poměru na předstih zážehu?? čím větší kompresní poměr tím větší předstih? nebo menší?? mohl by se k tomu někdo fundovaně vyjádřit?? nechci nic konkrétního jen teorii četl a slyšel jsem dosti protichůdné názory proto ten dotaz

dík
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
marquee
Zaslal: čt srpen 19, 2010 6:46 am Citovat
Založen: 25.9.2008 Příspěvky: 784 Bydliště: Stř. čechy
Už základ tvé teorie je špatně, protože bohatší směs hoří pomaleji, naopak zvyšováním kompresního poměru (v případě atmosferických motorů) nebo zvyšováním plnícího tlaku( u turbomotorů) rychlost hoření roste. Ale není to zase tak uplně jednoduché a tato poučka neplatí uplně vždycky. Záleží třeba i na tom jak moc bohatá nebo chudá ta směs je a jaký je atmosferický tlak a teplota a vlhkost vzduchu, a na spoustě dalších faktorů.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
gerge72
Zaslal: čt srpen 19, 2010 7:32 am Citovat
Založen: 12.7.2007 Příspěvky: 106
marquee napsal:
Už základ tvé teorie je špatně, protože bohatší směs hoří pomaleji, naopak zvyšováním kompresního poměru (v případě atmosferických motorů) nebo zvyšováním plnícího tlaku( u turbomotorů) rychlost hoření roste. Ale není to zase tak uplně jednoduché a tato poučka neplatí uplně vždycky. Záleží třeba i na tom jak moc bohatá nebo chudá ta směs je a jaký je atmosferický tlak a teplota a vlhkost vzduchu, a na spoustě dalších faktorů.



to není má teorie to že bohatší směs hoří rychlej jsem četl v nějakém článu na netu a taky to uvádí Bronislav Růžička "jak na chiptuning" na straně 119,

vliv kompresního poměru mebo přeplňování chápu , porovnával sem mapy předstihu zážehu u nějaého staršího řízení marreli kde se dělal motor s přeplňováním i bez měl jsem obě variaty ecu a tam bylo zcela zřejmé jak a proč se předstih posouval , s ohledem na nižší kompresní poměr turbomotoru a pak s narustajícím tlakem turba oproti motoru atmos. s vyším kompresním poměrem

pokud by bohatší směs hořela pomalej tak by zvětšení předstihu dávalo smysl
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
marquee
Zaslal: čt srpen 19, 2010 8:11 am Citovat
Založen: 25.9.2008 Příspěvky: 784 Bydliště: Stř. čechy
ale Růžička jasně píše že mírně bohatší směs hoří rychleji, záleží na konkrétním poměru palivo kyslík, já jsem taky psal že záleží na dalších podmínkách, doporučuji si obstarat knížku o motorech o Mackerleho - Motory závodních automobilů. Tam je pěkně popsaná kompletní teorie spalování a vlastně všeho o motorech.
Ale obecně, k dosažení maximálního výkonu potřebuješ směs zapálit těsně před hranicí detonačního hoření.
A záleží na všech faktorech který jsem před tím uváděl, taky záleží jaký používáš benzín protože čím je nižší oktanové číslo tím je benzín náchylnější k detonačnímu hoření a musíš předstih snížit. Obecně ti nikdo neřekne na kolik předstih nastavit, musí se to prostě odzkoušet a naladit. Zvlášť jestli je motor i po mechanický stránce upravený
Taky dnes většina aut má senzor klepání, tak že když to s předstihem přeženeš on to ošéfuje za tebe, ale to není uplně dobrá metoda Very Happy
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
gerge72
Zaslal: čt srpen 19, 2010 8:54 am Citovat
Založen: 12.7.2007 Příspěvky: 106
jasně jasně , ty teorie jsem pročítal ,taky jsem se dočetl že mírně obohacená směs a něde uváděli max 20% hoří rychlej a pak se rychlost hoření prudce snižuje tu knížku co mi doporučuješ můžu obstarat a pročíst . vlivy ostatních veličin tlaků teplot viskozty vzduchu ot a pod, taky chápu , nevím jestli je správě v úpravě kde bylo mírně přídáno palivo zvětšit předstih když podle teorie by to mělo být naopak a jestli je to správně tak proč , motor zustal původní komprese ani nic jiného se nemění palivo taky stejné
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
marquee
Zaslal: čt srpen 19, 2010 9:01 am Citovat
Založen: 25.9.2008 Příspěvky: 784 Bydliště: Stř. čechy
To by se asi musela vidět konkrétní úprava, ale pokud to někdo dělal na brzdě tak je to asi dobře, jak říkám třeba vyzkoušet, změřit a uvidíš jestli je to kravina nebo ne.

Hlavně ta o 20% bohatší směs oproti stechiometrickému poměru je ejefektivnější pro dosažení nejlepšího středního efektivního tlaku a tím i výkonu. Ale to je opět jen teorie.

Jestli chceš tak toho Mackerleho mám v PDFku
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Pepé
Zaslal: čt srpen 19, 2010 9:22 am Citovat
Založen: 31.8.2009 Příspěvky: 824
pošli prosím SZ tu PDF nebo na mail: pepah@centrum.cz

díky moc!

_________________
Colin McRae forever The BEST!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lubos
Zaslal: čt srpen 19, 2010 9:53 am Citovat
Založen: 1.7.2010 Příspěvky: 91
gerge72 napsal:
Mohl by mi někdo z odborníků objasnit jak je to s předstihem zážehu ?
teoreticky bohatší směs rychlej hoří tím by měl být okamžik zážehu blíže HU, v několika no name úpravách které jsem viděl , kde bylo přidáno palivo bylo hnuto i s předstihem zážehu ale vždy do plusu než do mínusu proč? je to správně??, a co třeba vliv kompresního poměru na předstih zážehu?? čím větší kompresní poměr tím větší předstih? nebo menší?? mohl by se k tomu někdo fundovaně vyjádřit?? nechci nic konkrétního jen teorii četl a slyšel jsem dosti protichůdné názory proto ten dotaz

dík

Shocked Very Happy Shocked NAZORY-NAZORY-TAM SU PRAVIDLA-THERMODYNAMIKY A NIE ŠPEKULOVANIE UČŇOVKAROV-CHUDOBNA ZMES HORY A EŠTE CHUDOBNEJŠIA EXPLODUJE..... Razz



LAMBDA GRAF.jpeg.JPEG
 Komentář:
 Velikost:  114.09 kB
 Zobrazeno:  18894 krát

LAMBDA GRAF.jpeg.JPEG


Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
marquee
Zaslal: čt srpen 19, 2010 15:58 pm Citovat
Založen: 25.9.2008 Příspěvky: 784 Bydliště: Stř. čechy
Aby jsem to nemusel posílat všem co se ozvali tak jsem to dal sem

http://ulozto.cz/5616205/motory-zavodnich-automobilu-julius-mackerle.rar
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lubos
Zaslal: čt srpen 19, 2010 17:45 pm Citovat
Založen: 1.7.2010 Příspěvky: 91
marquee napsal:
Aby jsem to nemusel posílat všem co se ozvali tak jsem to dal sem

http://ulozto.cz/5616205/motory-zavodnich-automobilu-julius-mackerle.rar

Shocked Very Happy Shocked DEDO-UŽ SA PIŠE ROK-2010 !!!!!! Razz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
marquee
Zaslal: čt srpen 19, 2010 18:10 pm Citovat
Založen: 25.9.2008 Příspěvky: 784 Bydliště: Stř. čechy
lubos napsal:
marquee napsal:
Aby jsem to nemusel posílat všem co se ozvali tak jsem to dal sem

http://ulozto.cz/5616205/motory-zavodnich-automobilu-julius-mackerle.rar

Shocked Very Happy Shocked DEDO-UŽ SA PIŠE ROK-2010 !!!!!! Razz

Jsi jen ukázal jaký jsi KOKOT, mechnika a fyzikální zákony fungují pořád stejně Very Happy
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lubos
Zaslal: čt srpen 19, 2010 19:01 pm Citovat
Založen: 1.7.2010 Příspěvky: 91
marquee napsal:
lubos napsal:
marquee napsal:
Aby jsem to nemusel posílat všem co se ozvali tak jsem to dal sem

http://ulozto.cz/5616205/motory-zavodnich-automobilu-julius-mackerle.rar

Shocked Very Happy Shocked DEDO-UŽ SA PIŠE ROK-2010 !!!!!! Razz

Jsi jen ukázal jaký jsi KOKOT, mechnika a fyzikální zákony fungují pořád stejně Very Happy

Shocked Shocked Shocked DEDKO OBUĎ SA-BENZINY+NAFTY SU INE-LE MAN -24hod vyhral DIESEL!!!!A TY STARY CHUJU DOŽIVAŠ...+RIADIACE JEDNOTKY KAŽDY MESIAC NOVŠIE...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je pá srpen 22, 2025 2:29 am
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
 
    DIESELPOWER s.r.o.   Motordiag.cz   Checksumm.com   LogView prohlížeč logů   DIESELPOWER forum  
TOPlist
Copyright (c) 2007 CHECKSUM.CZ. Vsechna prava vyhrazena.