Obsah fóra checksum.cz
Obsah fóra checksum.cz  »  Diesel  »  Nesmazatelná P2002/P242F
 Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    

Nesmazatelná P2002/P242F

Autor Zpráva
Kenapuc
Zaslal: po únor 15, 2021 12:43 pm Citovat
Založen: 22.8.2017 Příspěvky: 34 Bydliště: Chrudim
Touran 1.9 TDI-PD BLS. Dlouhodobě mělo problémy s DPF, nakonec praskla hřídelka v turbu a auto úplně dojelo.
GO hlavy, repas turba, výměna DPF, nový snímač diference, resetování hodnot DPF, adaptace snímače, auto odjelo v pořádku.

Po cca 300km se auto vrátilo se svítící kontrolkou DPF a blikajícím žhavením. Našel jsem ještě zlomený kabel u konektoru diferenčního snímače. Jak se klepal, tak občas vyhodil haluz hodnotu. Zkoušel jsem s ním hýbat a občas vyhodil třeba 137mbar. Konektor opraven, ale na diagnostice stále P2002, která nejde smazat - okamžitě se objeví znovu.

Po spuštění nucené regenerace auto začne kouřit, teplota za DPF stoupne na cca 600°C, ale místo aby particle filter load coefficient klesal (skupina 68, první hodnota), tak dál pomalu stoupá jako kdyby regenerace neběžela a nakonec regenerace skončí neúspěšně.

Aktuální hodnoty na volnoběh:
067.1: 144°C (temp bef. turbo charger)
067.2: 126°C (temp in particle filter)
067.3: 7.65 (press. difference particle filter)
067.4: 0.00 (press. difference offset)

068.1: 81,7% (particle filter load coefficient) - při prvních pokusech o regeneraci byl kolem 60%
068.2: 0.0 (particle filter carbon mass)
068.3: 0.0% (carbon mass learned value)

070.2: 6889.0 s (regeneration time - total)
070.3: 4.0 (failed regenerations)
070.4: 0.0 (successful regenerations)

073.1: 55.9l (consumption since regeneration)
073.2: 640 km (distance since regeneration)
073.3: 768.0 (time since regeneration)

Jakmile 068.1 překročilo 80%, tak mi motorová jednotka přestala ukazovat chybu P2002 a místo ní tam je chyba P242F, která, překvapivě, také nejde smazat.

Jsem o to zmatenější, že se teď na každém místě zobrazí jiný kód:
Pokud se připojím klasicky na motorovou jednotku, vidím tam teď P242F.
Přes EOBD Mode 3 (Current DTCs) ukáže "No fault code found".
Přes EOBD Mode 7 (Pending DTCs), je tam P2002.

Jak je možné, že při spuštěné regeneraci neklesá 068.1 a jak je možné že nejde smazat chyba o plném DPF, když je carbon mass 0% a pressure difference v dobrých hodnotách?

_________________
VW Golf III Variant 1.9 TDI | Audi A8 D3 4.2 MPI | BMW E46 328ci
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FandaTDI
Zaslal: st únor 17, 2021 21:53 pm Citovat
Založen: 28.6.2010 Příspěvky: 289
Čím to načítáš? Nemá to náhodou aditiva? (u PD vím, že mají min.některý dvoulitry). Možná už je těma regeneracema fakt přicpaný DPF... Za předpokladu, že sním.dif.tlaku je ok bych nastavil popílek podle vzorce s přihlédnutím k dif.tlaku (pokud není moc vysokej, jinak DPF ven)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirec87
Zaslal: čt únor 18, 2021 17:57 pm Citovat
Založen: 12.9.2015 Příspěvky: 189
Ted jsem nedavno resil uplne to same na passatu se stejnym motorem nove cidlo, kabelaz ok , vycisteny filtr a po cca 300km nekdy treba jenom 100km se to rozlo teplotni cidla , lambda vse ok
Uz jsem na to nemel nervy tak jsem tam vrazil druhou jednotku ted to ma najete asi 3000 a zatim ok
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirec87
Zaslal: čt únor 18, 2021 18:00 pm Citovat
Založen: 12.9.2015 Příspěvky: 189
A jeste jsem resil to same na octavce a pri repasu tam nekdo dal vacku ktera nebyla pro dpf
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FandaTDI
Zaslal: čt únor 18, 2021 23:52 pm Citovat
Založen: 28.6.2010 Příspěvky: 289
Až mi to připomíná, že mám tak nějak "v péči" BMM s DPF, který se kupovalo před x lety se 160tkm, aktuálně 265tkm a původní DPF zaplněný na 55g z 60 a přitom koncovky výfuku má čistší než leckterý novější auto s 50tkm... Při 250tkm se dělaly rozvody a zároveň stk, kde se to na emisích (po rozvodech a s novým olejem) vytočilo do omězovače a naměřená kouřivost 0... A spotřeba s tím 6q taky super... Až skoro nechápu Very Happy
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kenapuc
Zaslal: st únor 24, 2021 10:55 am Citovat
Založen: 22.8.2017 Příspěvky: 34 Bydliště: Chrudim
Vyzkoušel jsem všechno možné i nemožné, nakonec jsem to už ze zoufalství strčil do diesel servisu a tam zjistili, že je v autě vačka na motor bez DPF.

To jsou ty parádní sotva zajetý káry dovezený z německa... Rolling Eyes

_________________
VW Golf III Variant 1.9 TDI | Audi A8 D3 4.2 MPI | BMW E46 328ci
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirec87
Zaslal: st únor 24, 2021 11:12 am Citovat
Založen: 12.9.2015 Příspěvky: 189
To same jsem taky resil byla tam vacka z bxe bez dpf Very Happy Very Happy
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je čt březen 28, 2024 18:41 pm
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžeš k příspěvkům připojovat soubory
Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
 
    DIESELPOWER s.r.o.   Motordiag.cz   Checksumm.com   LogView prohlížeč logů   DIESELPOWER forum  
TOPlist
Copyright (c) 2007 CHECKSUM.CZ. Vsechna prava vyhrazena.