Obsah fóra checksum.cz
Obsah fóra checksum.cz  »  Benzín  »  Audi A8 D3 4.2 V8 - snimac teploty vzduchu IAT - imuplsivni
 Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    

Audi A8 D3 4.2 V8 - snimac teploty vzduchu IAT - imuplsivni

Autor Zpráva
misokgb
Zaslal: po listopad 26, 2018 0:46 am Citovat
Založen: 25.12.2008 Příspěvky: 17 Bydliště: Nitra, Slovakia
Nazdar hosi,

riesim zapeklitu situaciu, uz neviem co, uz neviem kam.

A8 D3 4.2 V8 2006, problemy nastali ked odisiel alternator - do auta islo 18V a mozno aj viac. Po vymene alternatora vyhadzovalo chyby sporadicky auto skrtiacej klapky - rozsvieti sa ESP (audi pri chybe v riadeni motora zapalovania a dodavky vzduchu vyhodi esp chybu).

Vymenil sa dalej battery managment z rovnakeho auta, s rovnakymi parametrami, nova baterka VARTA s kodovanim. Ked sa rozsvietilo ESP, tak sa auto dostalo do nudzoveho rezimu - zapisalo chybu do ECU a vyplo, neslo nastartovat. Pomohlo odpojit baterku, nasledne pripojit a auto jazdilo.

Vymenila sa ECU - z rovnakeho auta, prehrali sa data kvoli immo - vela ludi radilo, ze kondiky v autach byvaju do 16v, tak ci pri prebijani neodjebalo nejake z nich, lenze v ECU je asi 2-3 kondiky a vsetky na 36v.


Po vymene ECU za druhu sa problemy zmenili - nevyhadzuje chybu skrtiacej klapky, ale chybu G299 - IAT podkod chyby - imuplusivni signal.

Vymenila sa teda vaha vzduchu za novy bosch, nepomohlo, pozreli sa hadice od sania, vsetko ok, bez netesnosti.

Potom som pretiahol signalovy kabel z vahy vzduchu priamo do ECU na novo (opticky kable vsetky ok, bez poskodenia, nereagovali pod vag scope na mykanie, trhanie ci zmenu teploty). Po vymene tohto kabla auto jazdilo 4-5 dni v poriadku, potom to prislo znova - za jazdy, sporadicky vypise rovnaku chybu - snimac IAT imuplsivni signal, rozsvieti ESP a spadne do nudzaku - ale motor nevypne, len do 2500rpm je plyn taky, ze slabo reaguje, od 2500 potom vystrelia otacky normalne.

Zaujimave je, ze chyba je sporadicka, nereaguje absolutne na nic - na teplotu, na vlhokost, na otacky, na zataz. Chybu zapise iba za jazdy, vacsinou pri kludnej jazde. Jedine co som si vsimol je, ze ked chybu zapise, na oscilo cez vag vidim pri IAT signale taketo zakolisanie - kamarat mi vravi, ze prepatie v RJ motora. Kde by ste zacali?

Opticky su vsetky kable ok, skusim este prehodit celych 5 kablov, ktore idu do vahy aj s konektorom. Auto inak este zle startuje po dlhom stati, je v nom aj LPG, lenze ked sa odpojilo LPG, robilo to aj tak. Jak keby saje falosny vzduch, alebo pribera palivo do systemu, dlho dlho toci na studeno, niekedy aj zakape, chyti na 2-3krat a potom uz auto fachci normalne.

Auto inak ide normalne, uz rozmyslam, ze dam ``vymazat`` tento chybovy kod z ECU, aby ho nevyhadzovalo, ktovie vobec ci by to pomohlo...



https://imgur.com/a/PT59tH8

_________________
CuoRE SPORTiVO 0-100 8s 20 years old 2.0 engine B)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
midnight_man
Zaslal: po listopad 26, 2018 10:08 am Citovat
Založen: 22.3.2007 Příspěvky: 581
daj si do konektorov ECU pre IAT priamo osicloskop..nie vag,.....ten ma nizku freq, nevidis tam co potrebujes..

nie je to impulsivni signal ale implausible signal, tj nezmyselny signal....hodnota ktora sa vracia do ECU zo snimaca je mimo logicky rozsah ecu.

ecu-snimac-kabelaz

nic viac...

pripadne si skontroluj napajanie tej vahy/snimaca....
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misokgb
Zaslal: út prosinec 04, 2018 1:18 am Citovat
Založen: 25.12.2008 Příspěvky: 17 Bydliště: Nitra, Slovakia
Vymenil som komplet kabelaz vcetne konektoru od vahy az po ECU, najapanie 5v som zobral z vedlajsieho snimaca a vyzera, ze to pomohlo Smile

_________________
CuoRE SPORTiVO 0-100 8s 20 years old 2.0 engine B)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
misokgb
Zaslal: ne prosinec 16, 2018 1:39 am Citovat
Založen: 25.12.2008 Příspěvky: 17 Bydliště: Nitra, Slovakia
Tak a je to tu znova Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Auto jazdilo as 6 dni bezproblemov, a teraz znova sporadicky zapise tuto chybu. Uz neviem kam sa uberat... Mohol by to byt nejaky unik medz vahou a klapkou? Pretoze auto aj spatne startuje ked je studene, dlho toci kym chyti, potom zahapruje a zdochne, chyti dobre asi na 3-4 krat. Robi to od vymeny alternatoru... Ja uz neviem, vymenil som aj hadicu origo z audi 100e kvoli jednej po*ebanej gumicke, ktora sa zvlast nedala kupit a aj tak obcas vyhodi to ESP a zapise snimac... Uz si neviem rady co kde...

apropo je tam LPG, nemohla sa tym prepatim poskodit riadaca jednotka plynu? Lenze ta s vahou nema nic spolocne, napaja sa len na benzinove vstreky...

_________________
CuoRE SPORTiVO 0-100 8s 20 years old 2.0 engine B)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
midnight_man
Zaslal: ne prosinec 16, 2018 12:52 pm Citovat
Založen: 22.3.2007 Příspěvky: 581
kym neprides na to prečo jednotke vadi signal zo snimaca...nepohneš sa dalej.

Je to A8 ....chce to odbornejšie postupy
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misokgb
Zaslal: ne prosinec 16, 2018 16:37 pm Citovat
Založen: 25.12.2008 Příspěvky: 17 Bydliště: Nitra, Slovakia
V com je 5 pinova vaha vzduchu (rovnaka ako v A4, A6 - a principalne rovnaka ako na 90% autach) ina? Co ked si tam napojim oscilo a budem vidiet prebieh? Potom sa budem 3 dni v kuse vozit, aby som natrafil na tu chybu - spravi to sporadicky po tyzdni, niekedy po 3 dnoch, po 4... Ta chyba sa neda nijak vyvolat, mykat kablami, hadicami, nic uplne sporadicky. Ja viem, ze sa od stola tazko radi, a logicky ak je v poriadku vaha, kable a RJ, nema tam byt co zle. Ale tieto 3 veci su vsetky vymenene.

Mimo toho (mozno ma vplyv, mozno nie), RJ zapisuje vselijake nezmyselne chyby - napriklad, ze chyba odpoved od canbusu ohladom adaptivneho tempomatu (nikdy v tom aute nebol, ani od vyroby), vyhaduje chybu regulatoru tlaku paliva - to neviem tiez kde na to RJ prisla, ked regulator tlaku na liste je cisto mechanicky, ide do neho jeden podtlak od skrtiacej klapky, nejde do neho ziadne cidlo. A tak isto mi zapisuje chybny vstrekovac 10 a 12 valca - auto je pritom V8... Uz som v pici z toho auta, lebo ja tyzden na nom jazdim vsetky rezimy, ide bezproblemov. Odovzdam zakaznikovi a za 2 dni vola, ze zasa svieti ESP... A robi to odvtedy co auto dostalo prepatie 18V od zleho altiku...

_________________
CuoRE SPORTiVO 0-100 8s 20 years old 2.0 engine B)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
misokgb
Zaslal: út prosinec 18, 2018 23:24 pm Citovat
Založen: 25.12.2008 Příspěvky: 17 Bydliště: Nitra, Slovakia
Skusim vyhodit RJ LPG a vyskusat auto tak ci pomoze... :/

_________________
CuoRE SPORTiVO 0-100 8s 20 years old 2.0 engine B)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
rami
Zaslal: so leden 05, 2019 19:27 pm Citovat
Založen: 8.8.2010 Příspěvky: 11
Pohnul ses nejak ?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je st březen 27, 2024 5:57 am
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžeš k příspěvkům připojovat soubory
Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
 
    DIESELPOWER s.r.o.   Motordiag.cz   Checksumm.com   LogView prohlížeč logů   DIESELPOWER forum  
TOPlist
Copyright (c) 2007 CHECKSUM.CZ. Vsechna prava vyhrazena.