|  | 
			  
	
		| Obsah fóra checksum.cz  »  Diesel  »  EGR OFF EDC17CP14 CBAB SW 1037399880 Upg.SW 03L906022GR 4138 |  
		| Strana 1 z 1 |  
		|  |  
		| Autor | Zpráva |  
		| Milalof | 
				
					|  Zaslal: po červen 19, 2023 21:07 pm |   |  |  
		| Založen: 15.6.2023
			Příspěvky: 8
			Bydliště: Praha 6 | 
				
					| Ahoj, mohl by mi prosím někdo zkušenější pomoct? Krátce po výměně EGR opět chyba P403 a nouzový režim.
 Rozladilo mě to a začetl se na webu.
 Pořídil KESS v2 (clone) vyčetl jsem paměť a uložil do .bin souboru .
 Pak jsem vymontoval ECU zapojil Kess v2 tricore BOOT mode a vyčetl paměť.
 
 Dokážete poznat jaký má moje jednotka level Tprot (Tuning protection)?
 VAG BOSCH EDC17 CP14
 ECU:
 SW 1037399880
 Upg. SW 03L906022GR 4138
 System R4 2,0L EDC canvag - int flas
 
 
 Mohu použít jakýkoliv hexa editor?
 Jak ty soubory interpretovat?
 Nastavit na 8 bitů, zobrazení decimal a vyhledat
 0093348927 465 11068 v souboru, a
 11068 nahradit 0 ,aby to vypadalo 0093348927 465 0?
 
 Pak je asi potřeba udělat nějaký CHECKSUM?
 Jak jej udělat?
 
 Nahrát zpět v BOOT tricore modu?
 (protocol 151)
 
 Nebo můžu zapisovat už přes OBD?
 
 Díky za každou radu.
 
   |  
					| 
 
 
 
	
		
	 
		| Komentář: |  |  stáhnout/zobrazit
 |  
		| Soubor: | BOOTMODE_Tricore_KESSv2_EDC17cp14_prot_151.zip |  
		| Velikost: | 2.08 MB |  
		| Staženo: | 2508 krát |  
 _________________
 Miloslav
 Skype Milalefis
 VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
 EDC17CP14
 |  |  
		| Návrat nahoru |         |  
		| Domio | 
				
					|  Zaslal: po červen 19, 2023 21:57 pm |   |  |  
		| Založen: 14.6.2020
			Příspěvky: 148
			Bydliště: Severní Čechy | 
				
					| CHS ti většinou udělá TOOL. |  
					| 
 Naposledy upravil Domio dne po červen 19, 2023 22:31 pm, celkově upraveno 1 krát.
 |  |  
		| Návrat nahoru |     |  
		| Milalof | 
				
					|  Zaslal: po červen 19, 2023 22:21 pm |   |  |  
		| Založen: 15.6.2023
			Příspěvky: 8
			Bydliště: Praha 6 | 
				
					| Domio napsal: Žádný tam nemáš, CHS ti většinou udělá TOOL.
 Díky za výbornou zprávu.
 Tzn. V souboru s BOOTem nemam vůbec Tprotect?
 
 Zkusil jsem editovat soubor v programu, Davinci se to jmenuje V1.0.28.
 Ted si nepamatuji jestli to dělalo Checksum?
 
 Nebo je na to lepší jiný TOOL?
 
 Případně, kde nejlépe sehnat Tunning file v .bin, který mohu přes OBD Kess v2 china nahrát?
 Na jednom tunning webu to pojmenovali něco jako STAGE 1 a mělo to vypnuté EGR a asi 5koni navíc
   |  
					| _________________
 Miloslav
 Skype Milalefis
 VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
 EDC17CP14
 |  |  
		| Návrat nahoru |         |  
		| Domio | 
				
					|  Zaslal: po červen 19, 2023 22:31 pm |   |  |  
		| Založen: 14.6.2020
			Příspěvky: 148
			Bydliště: Severní Čechy | 
				
					| Moje chyba, Boot co máš vyčtený je nesmysl. |  
					|  |  |  
		| Návrat nahoru |     |  
		| Milalof | 
				
					|  Zaslal: po červen 19, 2023 22:44 pm |   |  |  
		| Založen: 15.6.2023
			Příspěvky: 8
			Bydliště: Praha 6 | 
				
					| Domio napsal: Moje chyba, Boot co máš vyčtený je nesmysl.Ten soubor TOOL_ZALOHA_BOOTMODE_EDC17cp14_read.bin je vyčtený špatně?
   
 Raději jsem jej vyčetl 2x a uložil. 3ti soubor  by měl být vyčtený jen z jedné paměti.
 Jestli jsem to pochopil správně, tak mi KESS Suit 2.8 řekl a, že cte dvě paměti a prý úspěšně.
 
 Nebo jestli jsem někde udělal chybu..
 |  
					| _________________
 Miloslav
 Skype Milalefis
 VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
 EDC17CP14
 |  |  
		| Návrat nahoru |         |  
		| Domio | 
				
					|  Zaslal: út červen 20, 2023 9:08 am |   |  |  
		| Založen: 14.6.2020
			Příspěvky: 148
			Bydliště: Severní Čechy | 
				
					| Dump BOOT máš zamknutý SLAVE TOOL |  
					|  |  |  
		| Návrat nahoru |     |  
		| Milalof | 
				
					|  Zaslal: út červen 20, 2023 9:18 am |   |  |  
		| Založen: 15.6.2023
			Příspěvky: 8
			Bydliště: Praha 6 | 
				
					| Díky. 
 Co to znamená?
 Co mohu udělat k odblokování?
 
 Fungoval by mi BACKUP z vyčteného souboru, pokud je vyčtený soubor zacryptovaný?
 
 Jestli jsem to pochopil dobře, tak i když je na zařízení napsáno Kess v2 "MASTERVERSION" Nejspíš to tedy bude SLAVE zařízení (umí číst jen mapy a velmi málo typů ECU s BOOT částí.)
 
 To by znamenalo, že možná vyčtu dobře jen mapovou část (přiložený soubor ZALOHA_EDC17cp14_read.bin -čtena s rozebraným ECU, nebo přes OBD)
 
 Že by politika Alientech, abych si musel koupit ještě KTAG?
 
 Proč by Ksuit 2.8 umožnil v BOOT módu(nastavení, kdy rozeberu ECU a napojím se na druhý pin Tricore) pod sekcí TOOL READ BOOT, když se to čtení nedá použít?
 
 V Ksuite programu ke KESS hardware je ještě nějaká utilita pravděpodobně k separaci souboru, ale asi se nedá použít?
 
 
   |  
					| _________________
 Miloslav
 Skype Milalefis
 VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
 EDC17CP14
 |  |  
		| Návrat nahoru |         |  
		| Milalof | 
				
					|  Zaslal: st červen 21, 2023 11:31 am |   |  |  
		| Založen: 15.6.2023
			Příspěvky: 8
			Bydliště: Praha 6 | 
				
					| Milalof napsal: Díky. 
Co to znamená? 
 
Co mohu udělat k odblokování?
 
Fungoval by mi BACKUP z vyčteného souboru, pokud je vyčtený soubor zacryptovaný?
 
Jestli jsem to pochopil dobře, tak i když je na zařízení napsáno Kess v2 "MASTERVERSION" Nejspíš to tedy bude SLAVE zařízení (umí číst jen mapy a velmi málo typů ECU s BOOT částí.)
 
To by znamenalo, že možná vyčtu dobře jen mapovou část (přiložený soubor ZALOHA_EDC17cp14_read.bin -čtena s rozebraným ECU, nebo přes OBD) 
 
Že by politika Alientech, abych si musel koupit ještě KTAG?
 
Proč by Ksuit 2.8 umožnil v BOOT módu(nastavení, kdy rozeberu ECU a napojím se na druhý pin Tricore) pod sekcí TOOL READ BOOT, když se to čtení nedá použít?
 
 
V Ksuite programu ke KESS hardware je ještě nějaká utilita pravděpodobně k separaci souboru, ale asi se nedá použít? 
  
 Díky Domio.
 
 Napsal jsem Prodejci, že klamal s Master tool a on informaci potvrdil.
 Mám Slave TOOL. (Mohu použít jen OBD)
 
 MASTER verzi nemohou prý udělat, ptž potřebují součástky z Finska, které jim nepošlou.
 Pro většinu lidí pohodlnější budťo požádat někoho, kdo to může dekódovat, nebo pořídit KTAG.
 
 Zde je návod k rozlišení verze a jak si ji předělat na MASTER
 https://www.linkedin.com/pulse/kess-v2-v5017-pcb-comparison-modification-linda-cai
 
 
 Prodejce nabídl, že odešle soubor někumu v USA na dekódování, ale nemám v to ultra důvěru.
 Můžete pomoct někdo zde?
 
 
   |  
					| _________________
 Miloslav
 Skype Milalefis
 VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
 EDC17CP14
 |  |  
		| Návrat nahoru |         |  
		| Milalof | 
				
					|  Zaslal: út červenec 25, 2023 13:45 pm |   |  |  
		| Založen: 15.6.2023
			Příspěvky: 8
			Bydliště: Praha 6 | 
				
					| Pro Všechny, kdo přijdou pro informace na fórum. Úspěšně jsem zrušil EGR v ECU EDC17CP14.
 
 Abych Vám ušetřil peníze a nervy. Nekupujte z KESS v2 (čína), i ty nové mají nic moc nápovědu a někdy zapíší na špatné adresy.Pak jednotka hůř komunikuje například s ABS.  Prostě OBD zápis nic moc.
 
 Nebuďte líní vytáhnout ECU z auta.  (Přikládám fotky)
 
 Kupte KTAG.
 
 1. u VW je potřeba sundat stěrače (koupit stahovák - Alza 49 Kč)
 Něco dát pod stěrač ať neodřu plast a nerozbiju čelní sklo.
 
 2. dva šrouby odmontovat u stěračů, pak dva uplechu (co po něm jdou vodiče do ECU), pak další dva (co drží ECU)
 
 3. Dle Youtube plochým šroubovákem z boku konektoru trochu zapáčit a konektor se sám odpojí.
 
 4. Trik na otevření ECU jednoduše. Vyšroubovat původní šrouby z ECU a pomalu ze stran na místo původních šroubovat asi 5mm šrouby s rovnou dosed.plochou (prostě, aby zvedaly víko - vešli se těsně do otvoru víka, ale ne do děr po původních šroubech. Postupně se zvedá víko otáčku po otáčce, kde to jde a z vrchu se víko ohřívá, aby to šlo líp. Je tam těsnící guma a postupně je dobý ji odřezávat.
 Hlavně kontrolovat, jestli se neláme deska (plošný spoj) a pokud se nebezpečně prohýbá, zpomalit otevírání ECU a nahřívat.
 
 5. NA KTAG se připojí bud BDM (to asi nedrží pokud nemám tu lavici),  nebo líp zapojení na piny.
 Jak je uvedené v Software KSUIT. V podstatě 3x napájení, 2x data a jeden šedý na boot pin.
 
 6. Pak už jen stačí udělat zálohu. Software si detekuje správný protokol a když špatně vyberete, opraví Vás. (lepší zálohurozdělenou do 3 souborů, respektive pro EDC17CP14 tricore do dvou souborů, jeden je nějaký Eeprom TC1796- ještě jsem nezkoumal co tam přesně je, a druhý MICRO TC1796, ten by měl obsahovat mapy a DTC kódy které, když se smažou, tak na ně ECU nereaguje a tak nepadá do nouzáku a už je nezná. Ten soubor bude mít asi 2Mb)
 
 7. Po záloze softwarem KTAG (KSUIT se to jmenuje) umí pohodlně najít a smazat TPROT - tunning protect prostým stiskem tlačítka ENABLE - tlačítko vlevo dole. Pak KSUIT dlouho maká a je hotovo.
 
 8. Pro jednoduché vypnutí DTC kódů je dobré sehnat Davinci EGR OFF program.
 (Ten umí najít v souboru často hledané a vypínané sekvence kódů a deaktivovat je)
 Stačí v Davinci otevřít ten 2MB soubor (KTAG mu dává příponu .MPC)
 Stačí kliknout EGR OFF - tím so vymažou kódy spojené s EGR a doporučuji v pravém okně zadat a vyhledat DTC kód P046c - ten by vyskočil pokud bych AEGR (ta čast v předu u motoru) odpojil konektor.
 (Tím nepotřebuju záslepku EGR, jen jej odpojím a už to do sání motoru nepustí výfukové plyny)
 
 9.Upravený soubor by v názvu (asi na začátku) měl mít slovo PATCH.
 
 10. KTAGem dám zápis většího upraveného souboru s názvem PATCH.
 KTAG se mě zeptá na původní soubor, pravěpodobně podle něj udělá kontrolu CHECKSUM.
 A soubor zapíše.
 
 11. Máte hotovo a můžete otestovat v autě.
 
 Pro KESS v2 i po zapsaní by se to mohlo tvářit úspěšně - nic by nebylo poznat, ale diagnostika by ukazovala občasnou nekomunikaci motorové jednotky - chybný tunning.
 
 Proto doporučuji KESS v2 rovnou zavrhnout.
 
 Snad Vám moje poznatky pomohou.
 
 Sleduji DPF po vypnutí EGR a překvapivě se neplní, takže OK a pravděpodobně jen stoupnou NOXy ve středních a nízkých otáčkách. Tak uvidíme co na to STK.
 
 ECU jsem po uzavření lepil lepidlem na displeje B7000, nebo jak se to jmenuje.
 |  
					| 
 
 
 
	
		
	 
		| Komentář: | 
			
				| Kouzelné tlačítko ENABLE na likvidaci TPROTECT tunning ochrany. Stejně nemá smysl používat KESS V2, když si podle sowtvare v jednotce KESSem nezjistíte, zda máte TPROT a jaký level.. Proto KTAG
 |  |  
		| Velikost: | 2.25 MB |  
		| Zobrazeno: | 1768 krát |  
		| 
  
 
 |  
 
 
	
		
	 
		| Komentář: | 
			
				| Řešení z krabičky, co s tím přišla z číny a lepící páska |  |  
		| Velikost: | 2.28 MB |  
		| Zobrazeno: | 1774 krát |  
		| 
  
 
 |  
 
 
	
		
	 
		| Komentář: |  |  
		| Velikost: | 989.15 kB |  
		| Zobrazeno: | 1701 krát |  
		| 
  
 
 |  
 
 
	
		
	 
		| Komentář: |  |  
		| Velikost: | 1.54 MB |  
		| Zobrazeno: | 1698 krát |  
		| 
  
 
 |  
 
 
	
		
	 
		| Komentář: | 
			
				| Zapojení PINout často na internetu a v KSUIT |  |  
		| Velikost: | 1.25 MB |  
		| Zobrazeno: | 1745 krát |  
		| 
  
 
 |  
 
 
	
		
	 
		| Komentář: | 
			
				| Šrouby nahrazující profi zařízení |  |  
		| Velikost: | 1.78 MB |  
		| Zobrazeno: | 1724 krát |  
		| 
  
 
 |  
 
 
	
		
	 
		| Komentář: |  |  
		| Velikost: | 2.26 MB |  
		| Zobrazeno: | 1678 krát |  
		| 
  
 
 |  
 
 
	
		
	 
		| Komentář: |  |  
		| Velikost: | 2.01 MB |  
		| Zobrazeno: | 1685 krát |  
		| 
  
 
 |  
 
 
	
		
	 
		| Komentář: |  |  
		| Velikost: | 145.02 kB |  
		| Zobrazeno: | 1706 krát |  
		| 
  
 
 |  
 _________________
 Miloslav
 Skype Milalefis
 VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
 EDC17CP14
 |  |  
		| Návrat nahoru |         |  
		| anydraj | 
				
					|  Zaslal: út červenec 25, 2023 17:44 pm |   |  |  
		| Založen: 26.2.2007
			Příspěvky: 2802 | 
				
					| Radsi smaz tu hromadu polopravd |  
					| 
 Naposledy upravil anydraj dne st červenec 26, 2023 6:32 am, celkově upraveno 2 krát.
 |  |  
		| Návrat nahoru |       |  
		| Milalof | 
				
					|  Zaslal: út červenec 25, 2023 17:57 pm |   |  |  
		| Založen: 15.6.2023
			Příspěvky: 8
			Bydliště: Praha 6 | 
				
					| anydraj napsal: Radsi smaz tu hromadu polopravd a nesmyslu
 Děkuji velmi za opravu omylů a podrobné vysvětlení polopravd.
 
 
 Mě toto řešení pomohlo ke stavu bez chyb a funkčnímu EGR OFF.
 Snad toto pomůže ještě někomu.
 
 Auto nyní bez chybových kódů.
 |  
					| _________________
 Miloslav
 Skype Milalefis
 VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
 EDC17CP14
 |  |  
		| Návrat nahoru |         |  
		| pet | 
				
					|  Zaslal: ne červenec 30, 2023 14:12 pm |   |  |  
		| Založen: 19.3.2007
			Příspěvky: 351 | 
				
					| Tyto jednotky v dnešní době už nikdo z auta nevyndavá a už vůbec neotvírá, vše se dělá po OBD. No a co se týče  DaVinci crack verze ,jseš si jistý že teď regenerace DPF fungují správně ? Filtr se dobře ohřívá ?  Ono jen vymaskování DTC neznamená  mít správně vypnutý EGR. |  
					|  |  |  
		| Návrat nahoru |     |  
		| amigo | 
				
					|  Zaslal: po červenec 31, 2023 8:07 am |   |  |  
		| Založen: 19.6.2009
			Příspěvky: 799
			Bydliště: slovakia | 
				
					| Presne tak.Pri regeneracii to zistíš. |  
					| _________________
 Vcds,OP-com,,Autoscop 4.Bee prog.UPA prog,Nec prog,-705-711-908 prog.KTS560,Texa, Focom.Bosch esi2,Autotuner,PCM flash,ioterminal,,Bmw comander,weller atď.
 |  |  
		| Návrat nahoru |       |  
		| Milalof | 
				
					|  Zaslal: ne srpen 06, 2023 16:14 pm |   |  |  
		| Založen: 15.6.2023
			Příspěvky: 8
			Bydliště: Praha 6 | 
				
					| Ahoj, přes OBD to v dnešní době jde lidem s originálním (Masterversion) kabelem od Alientech, nebo s úpravou toho Čínského kabelu KESS v2 výměnou součástek. Mě auto po nahrání OBD sice fungovalo, ale dle diagnostiky VCDS to nebylo OK.
 
 Když člověk nemá profi výbavu, jako místní odborníci a je jen laik, jako já, tak bych to bez vyjmutí ECU nedal správně navíc k možné verzi Tprotection.
 
 Jinak od doby úpravy DPF zatím funkční. EGR vypnutý a odpojen.
 
 Jezdím teď kratší trasy po Praze a současná hmotnost karbonu 8.1.
 Jasně, budu dál kontrolovat hodnoty a případně problémů spustím nucenou regeneraci a budu informovat.
 
 Díky.
 |  
					| _________________
 Miloslav
 Skype Milalefis
 VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
 EDC17CP14
 |  |  
		| Návrat nahoru |         |  
		|  |  
	
		| 
			Časy uváděny v GMT + 1 hodinaPrávě je pá říjen 31, 2025 10:36 am
 |  
	
		|  | Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
 Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
 Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
 Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
 Můžeš k příspěvkům připojovat soubory
 Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
 
 |  |  |