Obsah fóra checksum.cz » Diagnostika - obecně » Jak "chytrá" je žabí "čubjednotka"(čubsy |
Strana 1 z 1 |
|
Autor |
Zpráva |
FandaTDI |
Zaslal: pá červen 19, 2020 23:32 pm |
|
|
Založen: 28.6.2010
Příspěvky: 289
|
... v souv. s "prehistorickou" magnetickou spojkou kompresoru?
Jde o to, že BSM (u ani ne 5 let starýho "pracovního stehýnka"...) tvrdí, že ví(proč to vůbec zapisuje do "vlastní" paměti závad, kterou lze vymazat jen přes BSI?), že "spojka kompresoru má otevřený obvod/zkrat na plus", přitom cívka mag.spojka má 6-7Ohm (měřeno na 5-pin konektoru na BSM, gnd ok), bere něco přes 3A (sepnutá "natvrdo" opět na konektoru BSM), ale BSM jí neaktivuje ani akčníma členama (když je zrovna zapsaná chyba, napíše, že aktivace není možná, ale ani když zapsaná není/tváří se, že "aktivuje", ale neaktivuje...) a s novou BSM situace víc než podobná... (přesnější info pohledat...)
Základní věci jako pojistky, tlak v systému, teploty, větráky, ... vše ok ...
Nápady?
|
|
|
Návrat nahoru |
|
maros4341 |
Zaslal: so červen 20, 2020 5:02 am |
|
|
Založen: 23.2.2007
Příspěvky: 689
Bydliště: Michalovce,SK
|
pekne opísaný prípad neznámeho francúzskeho auta.
V predhistorických dobách ked sa ešte letopočet dvojkou nezačínal to bývalo interne relé BSI čo nezvladalo ťažkú úlohu ovládania spojky kompresora
V súčasnosti : ( VIN+DTC+výrobca ) a internet nam vypľuvne riešenie
|
_________________ maros
Rozumieme Vášmu autu
|
|
Návrat nahoru |
|
FandaTDI |
Zaslal: so červen 20, 2020 10:52 am |
|
|
Založen: 28.6.2010
Příspěvky: 289
|
Má to buket ovoce (citrón), ale údajně je to auto
VIN mi nepomůže ani v Autodatech (možná mít přístup k jejich dílenkám, ač bych se divil/byl příjemně překvapen, kdyby se podělili i o vnitř.schéma BSM, ev. v partslinku, ale to mi asi taky moc nepomůže), natož na netu obecně, DTC je 0994 a vzhledem k tomu, že externí relé to nemá ( ), tak i téměř v současnosti (konkrétně 2016) to bude stále zjevně nejspíš jedno z těch interních relat BSM...
Úplně se mi nechce do toho pouštět nějak důkladněji (jako kuchat BSM, natož když s novým situace stejná), mám na práci mj. i auta, ale zajímá mě to spíš obecně, tj. ta topologie, potažmo jestli je třeba možný, že BSM "papouškuje" problém, kterej může být už před ní/v BSI či mezi BSI a BSM (a tím pádem "lže", že to je její zjištění...), protože mezí BSM a spojkou kompresoru žádnej zjevnej problém není (a nejen mě se nechce věřit, že by to bylo háklivější na přesnější parametry cívky tý spojky, který se jevěj standartní...).
|
|
|
Návrat nahoru |
|
maros4341 |
Zaslal: so červen 20, 2020 11:12 am |
|
|
Založen: 23.2.2007
Příspěvky: 689
Bydliště: Michalovce,SK
|
keby si napisal VIN, našiel by som čo treba
|
_________________ maros
Rozumieme Vášmu autu
|
|
Návrat nahoru |
|
FandaTDI |
Zaslal: so červen 20, 2020 12:32 pm |
|
|
Založen: 28.6.2010
Příspěvky: 289
|
|
Návrat nahoru |
|
maros4341 |
Zaslal: so červen 20, 2020 13:12 pm |
|
|
Založen: 23.2.2007
Příspěvky: 689
Bydliště: Michalovce,SK
|
zapojenie je v prilohe
zavadu ktoru popisujes som nenasiel.
Mozem pozriet ale musis zavadu upresnit vratane doplnkovych info a presneho syntaxu zavady.
Podľa zapojenia by som to videl na vadny kablovy zvazok + piny konektorov, pripadne ukostrenie BSM
Hlavne ak si menil BSM a zavada nezmizla
|
_________________ maros
Rozumieme Vášmu autu
|
|
Návrat nahoru |
|
anydraj |
Zaslal: so červen 20, 2020 14:26 pm |
|
|
Založen: 26.2.2007
Příspěvky: 2770
|
Vymen BSM podle VIN.
Mozna tam nekdo spachal jinou
|
|
|
Návrat nahoru |
|
FandaTDI |
Zaslal: so červen 20, 2020 16:32 pm |
|
|
Založen: 28.6.2010
Příspěvky: 289
|
maros4341: Díky. Příští týden mě to asi stejně čeká... Když na to koukám, napadá mě ještě třeba polarita, ale to mi taky přijde jako blbost, že by to někdo prohodil...
Pův.BSM je "na svůj věk" docela zaprášená, objednávala se nová dle VIN (přitom plně/-ji osazená, navíc pojistka na ostřikovače světel, který to nemá a ještě jedna už si nepamatuju na co...) i s víkem/krytem boxu pro BSM...
Kostra mě taky napadla, ale na pinu 1 v tom 5-pin. konektoru je ok (i zatížitelná) a když si připíchnu plus na pin5 (fialovej), tak spojka/kompresor normálně sepne a klima chladí... (btw. konektor na kompresoru taky ok, piny čistý, i když není dekl pod motorem a je tam docela na ráně) .
Divný je, že dle majitele přestala klima fungovat "z ničeho nic" (i když to se až moc často nedá brát vážně...).
Je to trošku záhada, ale snad se to podaří vyřešit...
|
|
|
Návrat nahoru |
|
maros4341 |
Zaslal: so červen 20, 2020 16:53 pm |
|
|
Založen: 23.2.2007
Příspěvky: 689
Bydliště: Michalovce,SK
|
BSM ma byť 98 070 286 80 alebo 98 070 287 80
Daj ešte presne číslo zavady nech to skontrolujem....
|
_________________ maros
Rozumieme Vášmu autu
|
|
Návrat nahoru |
|
FandaTDI |
Zaslal: so červen 20, 2020 21:33 pm |
|
|
Založen: 28.6.2010
Příspěvky: 289
|
Myslim, že ta první tam byla původně a ta druhá se kupovala nová. Načítal jsem to Launchem a ten mi napsal číslo jen v tom formátu, co jsem psal a k autu se dostanu nejspíš v úterý (můžu zkusit načíst Atalem, KTS,...)
Mám tu vlastně nějaký screenshoty...
|
|
|
Návrat nahoru |
|
maros4341 |
Zaslal: ne červen 21, 2020 7:21 am |
|
|
Založen: 23.2.2007
Příspěvky: 689
Bydliště: Michalovce,SK
|
tak vyrobca nam viac nepomôže.
Nie je nič v manualoch okrem toho čo už vieme :
|
_________________ maros
Rozumieme Vášmu autu
|
|
Návrat nahoru |
|
FandaTDI |
Zaslal: út červen 23, 2020 22:24 pm |
|
|
Založen: 28.6.2010
Příspěvky: 289
|
Jen pro info, Atal to rozlišuje počátečním písmenem chyby (př.A/C, rozpojený obvod/zkrat na plus a při výmezu si to asi se "šéfem"/BSI vyřídí sám ) .
|
|
|
Návrat nahoru |
|
|