Obsah fóra checksum.cz
Obsah fóra checksum.cz  »  Chiptuning 101  »  chiptuning a spotřeba v realitě
 Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    

chiptuning a spotřeba v realitě

Autor Zpráva
DIGI-DELETED
Zaslal: so červen 11, 2016 8:02 am Citovat
Založen: 21.2.2010 Příspěvky: 3193
Jak tak koukám tak všude nabízejí nálevny snížení spotřeby , tu o 5 jinde třeba o 30% , no a pak se jejich klienti diví , že to tak není. Na budíkách sice spotřeba trochu spadne , ale v realitě se zvedne , jak je toto jen možné ?
Problém celého podfuku se jmenuje kalibrační mapy , to jsou ty co ECM a jiné zázraky označují jako injection maps , přitom kalibrační mapa je uplně něco jiného ...
tak například u tdi se hodně hýbe s tzv pump voltage , což je n napětí akčního členu vs požadavek na vřikované množství, takže v realitě je vstřikované množství větší než to co si jednotka myslí , a vypočítává tak menší spotřebu než je v realitě..
to samé u pd , tam se ojebe injection angle na vačce , opět je více paliva než ecu předpokládá,
common rail jakbysmet ...

co si o tom myslíte ? Wink

_________________
BALLOONFLIGHT.COM
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vopi
Zaslal: ne červen 12, 2016 21:04 pm Citovat
Založen: 2.9.2007 Příspěvky: 489
Ja tu negativni zkusenost nemam, osobne ford mondeo 2.0Tdci 103kw jednotka DCM3.5 a po chipu realne vice najedu na nadrz a na palubaku prumerna spotreba o -0.4l.

U zakazniku v drtive vetsi spotreba o chlup nizsi a vykon vyssi.
Zpusob vypoctu jsem nikdy nezkoumal, praxe mi staci

_________________
ECU
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
parik
Zaslal: ne červen 12, 2016 21:49 pm Citovat
Založen: 13.8.2012 Příspěvky: 103
pokud si doi u CR nenatahnes, jak X a Y osu, tak ti to vzdycky bude kecat, DCM, SID a skoro vsechny EDC17 jsou skalovany az donevidim, tak neni duvod na tydle mapy vubec sahat, ale tak to tu nedela 90% firem, co jsou uz pres 10-15 let na trhu. A kdyz u jsem u toho, tak pak vubec nema smysl sahat na mapu turba, jen az na posledni slupecek...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DIGI-DELETED
Zaslal: út červen 14, 2016 5:14 am Citovat
Založen: 21.2.2010 Příspěvky: 3193
vopi napsal:
Ja tu negativni zkusenost nemam, osobne ford mondeo 2.0Tdci 103kw jednotka DCM3.5 a po chipu realne vice najedu na nadrz a na palubaku prumerna spotreba o -0.4l.

U zakazniku v drtive vetsi spotreba o chlup nizsi a vykon vyssi.
Zpusob vypoctu jsem nikdy nezkoumal, praxe mi staci


Spotřeba je převážně kombinací využití dynamiky vozidla versus setrvačnost , což samozřejmě závisí na faktoru mezi sedačkou a volantem . nisméně mně zajímá názor na rozkalibrování jednotky , která si pak myslí že dává například 40mg/stroke a ona v realitě dává třeba 45 mg i více ...
to se pak snadno ubere plyn a spotřeba jakoby spadne ...


tohle tema jsem otevřel proto že dneska už se primárně dementi ptají na to o kolik že litrů a procent se sníží spotřeba ... Wink


ale chápu že file-service s přivázanými slavy bude těžko diskutovat na toto téma .. Wink Laughing

_________________
BALLOONFLIGHT.COM
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PauLofWoCC
Zaslal: út červen 14, 2016 15:46 pm Citovat
Založen: 2.9.2007 Příspěvky: 51 Bydliště: Bzenec
Já nejsem chiptuner, nikdy sem to nedělal a nic o tom nevím.
Znám pouze benzínové auta a to jen zpětně díky LPG.
Hádám, že software jednotky je celkem složitá záležitost, nehledě na x čidel a jejich výpočtů a x akčních členů a jejich pole řízení.

Jenom si myslím, že někdo udělá základní mapu dávkování vzhledem otáček vůči zatížení a to se bere jako základ pro toleranční korekci. Samozřejmě určo existují i korekce teploty vody, teploty vzduchu a kdoví čeho. Nicméně od této základní mapy je vytvořena nějaká procentuální korekční odchylka. Tato odchylka pak určuje správnou hodnotu - opravu dávky paliva. Na základě délky otevření vstřiku se pak počítá její spotřebované množství a to se pak posílá "nějak" do palubovky (u některých palubovek lze diagnostikou korigovat tuto spotřebu aby odpovídala realitě). Pokud by reálná spotřeba byla výrazně vyšší než udává palubní počítač, mohlo by se jednat o nějaký zásah jako: vyšší tlak benzínu, jiné vstřikovače (větší průtok), případně teoreticky zrychlení vstřikovače benzínu, jakýkoliv zásah do měřeného čidla - např odporem, apod., možná ještě něco víc.

Obdobně funguje zpětnovazebně LPG.
Každopádně nevím jestli je to pravda, je to jenom můj názor.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hydra
Zaslal: čt červen 30, 2016 17:29 pm Citovat
Založen: 6.7.2013 Příspěvky: 184
Mi spotreba nepatrne klesla - uzasnych 0.3l/100km, coz si vysvetluju tak, ze uz nepodrazuju, kdyz chci zrcyhlovat.

Jinak souhlasim s kalibracnima mapama - pri srovnani toho co si mysli kompjutr a toho co se realne natankuje bude velka odchylka.

_________________
Milovat vuni spaleneho benzinu! Vic netreba Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je pá duben 19, 2024 17:51 pm
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
 
    DIESELPOWER s.r.o.   Motordiag.cz   Checksumm.com   LogView prohlížeč logů   DIESELPOWER forum  
TOPlist
Copyright (c) 2007 CHECKSUM.CZ. Vsechna prava vyhrazena.