Obsah fóra checksum.cz
Obsah fóra checksum.cz  »  Diagnostika - obecně  »  ECU LADA NIVA 21214-1411010 GM
 Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 2    Jdi na stránku 1, 2  Další

ECU LADA NIVA 21214-1411010 GM

Autor Zpráva
astero
Zaslal: čt červenec 09, 2009 22:07 pm Citovat
Založen: 7.7.2009 Příspěvky: 18
Mam tu na stole tuto RJ od GM, hlasi check engine. Ma to ALDL. Zapojene mam napajanie + na B1 C16 A6, zem na D1 A12, data na A8. Vagcom ju nevie najst ani v aute. Ako ju potvoru vycitat? Evil or Very Mad
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TOMI
Zaslal: čt červenec 09, 2009 23:37 pm Citovat
Založen: 24.2.2007 Příspěvky: 569
VAG-COM asi nie ta spravna volba. Very Happy
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
astero
Zaslal: pá červenec 10, 2009 8:00 am Citovat
Založen: 7.7.2009 Příspěvky: 18
Cim by to slo? Nasiel som zatial len EfiLive, ten bohuzial nemam.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Janosik93
Zaslal: pá červenec 10, 2009 9:57 am Citovat
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 726 Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko
astero napsal:
Cim by to slo? Nasiel som zatial len EfiLive, ten bohuzial nemam.

efilive 4 ide alebo dosovy aldl
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
astero
Zaslal: pá červenec 10, 2009 22:07 pm Citovat
Založen: 7.7.2009 Příspěvky: 18
Skusam efilive4 no ziadna odpoved z rj:


03:43.084: Check vehicle interface...
03:43.099: Waiting for Aldl bus silence of at least 50ms...
03:43.149: Requesting Max232 interface to acknowlege: $FF,$55,$AC...
03:43.149: Start writing frame
03:43.149: Send: $FF,$55,$AC
03:43.149: Finished writing frame
03:43.149: Wait 10 ms after writing, before reading...
03:43.159: Start reading frame
03:43.159: Aldl frame header byte: $FF
03:43.159: Aldl frame length byte: $ 0
03:43.159: Recv: $FF,$55,$AC
03:43.159: Finished reading frame
03:43.159: Max232 interface detected OK

03:43.160: Scanning for heartbeat and chatter frames...
03:43.160: Waiting for Aldl bus silence of at least 50ms...
03:43.210: Start reading frame
03:43.310: Com timeout: Expecting frame header byte
03:43.487: No chatter found

myslim, ze rj je not ready - nejaky kabel bude zle zapojeny, ale ktory?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TOMI
Zaslal: pá červenec 10, 2009 23:13 pm Citovat
Založen: 24.2.2007 Příspěvky: 569
Ja na to pouzivam KTS. Zvlada to v pohode.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
astero
Zaslal: so červenec 11, 2009 23:23 pm Citovat
Založen: 7.7.2009 Příspěvky: 18
TOMI napsal:
Ja na to pouzivam KTS. Zvlada to v pohode.


KTS nevlastnim, bohuzial. Ale efilive to podporuje, to mam potvrdene, len nie a nie rj donutit odpovedat na handshake. Bude problem v nejakom nepripojenom kabli alebo v rj. Uz neviem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TOMI
Zaslal: ne červenec 12, 2009 0:41 am Citovat
Založen: 24.2.2007 Příspěvky: 569
Ma to immobox?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
astero
Zaslal: ne červenec 12, 2009 21:53 pm Citovat
Založen: 7.7.2009 Příspěvky: 18
Nie, ten uz ktosi vyradil.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TOMI
Zaslal: po červenec 13, 2009 9:51 am Citovat
Založen: 24.2.2007 Příspěvky: 569
Tak potom v konektore immo boxu si musis prepojit K-line lebo ide to cez tu krabicku. Inac sa darmo budes pripajat na zasuvku.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
astero
Zaslal: po červenec 13, 2009 11:27 am Citovat
Založen: 7.7.2009 Příspěvky: 18
Nebola tam ziadna krabicka imobilizera, tu uz ktosi odmontoval. Podla kabelaze bol aldl pripojeny priamo do RJ.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Petr_X
Zaslal: út březen 15, 2011 18:49 pm Citovat
Založen: 15.3.2011 Příspěvky: 3
astero napsal:
Skusam efilive4 no ziadna odpoved z rj:


03:43.084: Check vehicle interface...
03:43.099: Waiting for Aldl bus silence of at least 50ms...
03:43.149: Requesting Max232 interface to acknowlege: $FF,$55,$AC...
03:43.149: Start writing frame
03:43.149: Send: $FF,$55,$AC
03:43.149: Finished writing frame
03:43.149: Wait 10 ms after writing, before reading...
03:43.159: Start reading frame
03:43.159: Aldl frame header byte: $FF
03:43.159: Aldl frame length byte: $ 0
03:43.159: Recv: $FF,$55,$AC
03:43.159: Finished reading frame
03:43.159: Max232 interface detected OK

03:43.160: Scanning for heartbeat and chatter frames...
03:43.160: Waiting for Aldl bus silence of at least 50ms...
03:43.210: Start reading frame
03:43.310: Com timeout: Expecting frame header byte
03:43.487: No chatter found

myslim, ze rj je not ready - nejaky kabel bude zle zapojeny, ale ktory?




Mám úplně stejný problém - ŘJ neodpovídá. Psal jsem si i s D. Rolstonem http://ladaniva.co.uk ,poradil mi,ať napájím MAX232 přímo z palubní sítě auta,ale to nepomohlo. Nevíte někdo,kde by mohl být problém,případně jaký jiný soft na Nivu použít?
Díky moc za každý podnět.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Robin
Zaslal: čt březen 17, 2011 7:58 am Citovat
Založen: 26.12.2007 Příspěvky: 899
Atal docela chodil.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Petr_X
Zaslal: ne březen 20, 2011 13:17 pm Citovat
Založen: 15.3.2011 Příspěvky: 3
Tak už se mi to konečně podařilo ! ! ! ! !
Chyba byla nakonec,jak už to tak ve většině případů bývá,mezi židlí a počítačem Laughing Pořád jsem totiž hledal chybu jinde,než ve skutečnosti byla. V návodu (Helpu) k EFIlive je postup takový,že mám připojit kabel,spustit program,zapnout zapalování a Automaticky detekovat ŘJ. Toto mi nefungovalo - nedostával jsem žádnou odpověď,a tak mne ani nenapadlo tento krok jednoduše vynechat. Až včera mne "osvítilo cosi shora" a na osciloskopu připojeném na M diagnostického konektoru se po stisknutí zeleného kolečka v programu EFIlive v4 - Start aldl (F3) objevil krásný obdélníkový průběh a program začal zobrazovat live data. JAK JEDNODUCHÉ ! ! !
Cesta k tomuto zjištění však byla velmi dlouhá.
Nejdříve jsem měl kabel přesně podle návodu,tedy MAX232 napájen přímo z PC z linek DTR a RTS,ale na MAXe nešlo napájení. Neměl jsem totiž v nastavení programu: Edit - Properties - Comms zatrženo Hold DTR line high a Hold RTS line high. Po zatržení se sice napájení objevilo,ale k ŘJ jsem se opět nepřipojil.
Pak jsem psal D. Rolstonovi,autorovi stránek http://ladaniva.co.uk a ten mi poradil,abych napájení MAXe vzal přímo z 12V palubní sítě auta. Ani toto nepomohlo.
Další pokusy byly zaměřeny směrem k diagnostické zásuvce v autě. Dočetl jsem se,že na pinu M by se mělo rychle měnit napětí po zapnutí zapalování od 2 do 5V. Já jsem naměřil vždy jen trvalých 5V bez jakékoli změny. Jak se ale včera ukázalo,i tato informace byla mylná. Vysílání dat na pinu M neprobíhá automaticky po zapnutí klíčku,je třeba jej inicializovat z PC,nebo připojením diagnostického přístroje TECH-1.
Takže už to konečně funguje,kdo by to chtěl taky vyzkoušet,program jsem stáhnul z
http://www.efilive.com/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=133
konkrétně EFILive V4 OBDI ALDL Scan Tool.
Pak pro Nivu je třeba ještě stáhnout definiční soubor:
http://ladaniva.co.uk/nivalive.zip
a přidat ho i s obrázkem do složky Vehicle data streams. Následně pak vybrat tento definiční soubor v programu: File - Select Vehicle.
Kabel jsem si vyrobil,schéma kabelu v příloze. Akorát jsem nesehnal diody IN914A,tak jsem místo nich použil BAT46. Napájení toho MAXe je asi lepší z těch 12V z palubní sítě auta,hned vedle diagnostické zásuvky jsou u Nivy 3 pojistky,tak jsem se napojil na jednu z nich (nezáleží na kterou). Pak už jen 2 dráty: zem na B a data na M.
Po zapnutí klíčku už stačí v programu kliknout na zelený puntík a pak ještě na modrý čtverec,pokud chceme data logovat.
Toť vše,kdo má Nivu 1,7i jednobod,může vesele zkoušet.
Screeny programu jsou na již zmíněných stránkách http://ladaniva.co.uk asi v polovině stránky.
Snad jsem tímto "návodem" ušetřil čas majitelům Lady Nivy,kteří si taky rádi hrají Razz
Doplnění: Když jsem se zkoušel připojit k ŘJ na stole (mimo auto,tedy k holé ŘJ bez snímačů),připojení šlo. Chybový kód se ale objevil jen jeden,což je málo,když tam nebyl připojen žádný snímač.
Ale tento "nedostatek" není až tak zásadní,když se kódy dají jednoduše vyblikat...


Naposledy upravil Petr_X dne po březen 21, 2011 21:23 pm, celkově upraveno 1 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
astero
Zaslal: po březen 21, 2011 7:56 am Citovat
Založen: 7.7.2009 Příspěvky: 18
Petre diki za motivaciu, az budem mat chvilku tak to znovu rozlozim. Jak by mala fungovat ta prepojka?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 2    Jdi na stránku 1, 2  Další
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je út duben 16, 2024 4:57 am
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory
 
    DIESELPOWER s.r.o.   Motordiag.cz   Checksumm.com   LogView prohlížeč logů   DIESELPOWER forum  
TOPlist
Copyright (c) 2007 CHECKSUM.CZ. Vsechna prava vyhrazena.