Obsah fóra checksum.cz
Obsah fóra checksum.cz  »  Diesel  »  EGR OFF EDC17CP14 CBAB SW 1037399880 Upg.SW 03L906022GR 4138
 Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    

EGR OFF EDC17CP14 CBAB SW 1037399880 Upg.SW 03L906022GR 4138

Autor Zpráva
Milalof
Zaslal: po červen 19, 2023 21:07 pm Citovat
Založen: 15.6.2023 Příspěvky: 8 Bydliště: Praha 6
Ahoj, mohl by mi prosím někdo zkušenější pomoct?
Krátce po výměně EGR opět chyba P403 a nouzový režim.
Rozladilo mě to a začetl se na webu.
Pořídil KESS v2 (clone) vyčetl jsem paměť a uložil do .bin souboru .
Pak jsem vymontoval ECU zapojil Kess v2 tricore BOOT mode a vyčetl paměť.

Dokážete poznat jaký má moje jednotka level Tprot (Tuning protection)?
VAG BOSCH EDC17 CP14
ECU:
SW 1037399880
Upg. SW 03L906022GR 4138
System R4 2,0L EDC canvag - int flas


Mohu použít jakýkoliv hexa editor?
Jak ty soubory interpretovat?
Nastavit na 8 bitů, zobrazení decimal a vyhledat
0093348927 465 11068 v souboru, a
11068 nahradit 0 ,aby to vypadalo 0093348927 465 0?

Pak je asi potřeba udělat nějaký CHECKSUM?
Jak jej udělat?

Nahrát zpět v BOOT tricore modu?
(protocol 151)

Nebo můžu zapisovat už přes OBD?

Díky za každou radu.
Idea



BOOTMODE_Tricore_KESSv2_EDC17cp14_prot_151.zip
 Komentář:

stáhnout/zobrazit
 Soubor:  BOOTMODE_Tricore_KESSv2_EDC17cp14_prot_151.zip
 Velikost:  2.08 MB
 Staženo:  748 krát


_________________
Miloslav
Skype Milalefis
VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
EDC17CP14
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Domio
Zaslal: po červen 19, 2023 21:57 pm Citovat
Založen: 14.6.2020 Příspěvky: 143 Bydliště: Severní Čechy
CHS ti většinou udělá TOOL.


Naposledy upravil Domio dne po červen 19, 2023 22:31 pm, celkově upraveno 1 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Milalof
Zaslal: po červen 19, 2023 22:21 pm Citovat
Založen: 15.6.2023 Příspěvky: 8 Bydliště: Praha 6
Domio napsal:
Žádný tam nemáš, CHS ti většinou udělá TOOL.


Díky za výbornou zprávu.
Tzn. V souboru s BOOTem nemam vůbec Tprotect?

Zkusil jsem editovat soubor v programu, Davinci se to jmenuje V1.0.28.
Ted si nepamatuji jestli to dělalo Checksum?

Nebo je na to lepší jiný TOOL?

Případně, kde nejlépe sehnat Tunning file v .bin, který mohu přes OBD Kess v2 china nahrát?
Na jednom tunning webu to pojmenovali něco jako STAGE 1 a mělo to vypnuté EGR a asi 5koni navíc Smile

_________________
Miloslav
Skype Milalefis
VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
EDC17CP14
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Domio
Zaslal: po červen 19, 2023 22:31 pm Citovat
Založen: 14.6.2020 Příspěvky: 143 Bydliště: Severní Čechy
Moje chyba, Boot co máš vyčtený je nesmysl.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Milalof
Zaslal: po červen 19, 2023 22:44 pm Citovat
Založen: 15.6.2023 Příspěvky: 8 Bydliště: Praha 6
Domio napsal:
Moje chyba, Boot co máš vyčtený je nesmysl.

Ten soubor TOOL_ZALOHA_BOOTMODE_EDC17cp14_read.bin je vyčtený špatně? Sad

Raději jsem jej vyčetl 2x a uložil. 3ti soubor by měl být vyčtený jen z jedné paměti.
Jestli jsem to pochopil správně, tak mi KESS Suit 2.8 řekl a, že cte dvě paměti a prý úspěšně.

Nebo jestli jsem někde udělal chybu..

_________________
Miloslav
Skype Milalefis
VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
EDC17CP14
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Domio
Zaslal: út červen 20, 2023 9:08 am Citovat
Založen: 14.6.2020 Příspěvky: 143 Bydliště: Severní Čechy
Dump BOOT máš zamknutý SLAVE TOOL
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Milalof
Zaslal: út červen 20, 2023 9:18 am Citovat
Založen: 15.6.2023 Příspěvky: 8 Bydliště: Praha 6
Díky.

Co to znamená?
Co mohu udělat k odblokování?

Fungoval by mi BACKUP z vyčteného souboru, pokud je vyčtený soubor zacryptovaný?

Jestli jsem to pochopil dobře, tak i když je na zařízení napsáno Kess v2 "MASTERVERSION" Nejspíš to tedy bude SLAVE zařízení (umí číst jen mapy a velmi málo typů ECU s BOOT částí.)

To by znamenalo, že možná vyčtu dobře jen mapovou část (přiložený soubor ZALOHA_EDC17cp14_read.bin -čtena s rozebraným ECU, nebo přes OBD)

Že by politika Alientech, abych si musel koupit ještě KTAG?

Proč by Ksuit 2.8 umožnil v BOOT módu(nastavení, kdy rozeberu ECU a napojím se na druhý pin Tricore) pod sekcí TOOL READ BOOT, když se to čtení nedá použít?

V Ksuite programu ke KESS hardware je ještě nějaká utilita pravděpodobně k separaci souboru, ale asi se nedá použít?

Rolling Eyes

_________________
Miloslav
Skype Milalefis
VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
EDC17CP14
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Milalof
Zaslal: st červen 21, 2023 11:31 am Citovat
Založen: 15.6.2023 Příspěvky: 8 Bydliště: Praha 6
Milalof napsal:
Díky.

Co to znamená?
Co mohu udělat k odblokování?

Fungoval by mi BACKUP z vyčteného souboru, pokud je vyčtený soubor zacryptovaný?

Jestli jsem to pochopil dobře, tak i když je na zařízení napsáno Kess v2 "MASTERVERSION" Nejspíš to tedy bude SLAVE zařízení (umí číst jen mapy a velmi málo typů ECU s BOOT částí.)

To by znamenalo, že možná vyčtu dobře jen mapovou část (přiložený soubor ZALOHA_EDC17cp14_read.bin -čtena s rozebraným ECU, nebo přes OBD)

Že by politika Alientech, abych si musel koupit ještě KTAG?

Proč by Ksuit 2.8 umožnil v BOOT módu(nastavení, kdy rozeberu ECU a napojím se na druhý pin Tricore) pod sekcí TOOL READ BOOT, když se to čtení nedá použít?

V Ksuite programu ke KESS hardware je ještě nějaká utilita pravděpodobně k separaci souboru, ale asi se nedá použít?

Rolling Eyes


Díky Domio.

Napsal jsem Prodejci, že klamal s Master tool a on informaci potvrdil.
Mám Slave TOOL. (Mohu použít jen OBD)

MASTER verzi nemohou prý udělat, ptž potřebují součástky z Finska, které jim nepošlou.
Pro většinu lidí pohodlnější budťo požádat někoho, kdo to může dekódovat, nebo pořídit KTAG.

Zde je návod k rozlišení verze a jak si ji předělat na MASTER
https://www.linkedin.com/pulse/kess-v2-v5017-pcb-comparison-modification-linda-cai


Prodejce nabídl, že odešle soubor někumu v USA na dekódování, ale nemám v to ultra důvěru.
Můžete pomoct někdo zde?

Rolling Eyes

_________________
Miloslav
Skype Milalefis
VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
EDC17CP14
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Milalof
Zaslal: út červenec 25, 2023 13:45 pm Citovat
Založen: 15.6.2023 Příspěvky: 8 Bydliště: Praha 6
Pro Všechny, kdo přijdou pro informace na fórum.
Úspěšně jsem zrušil EGR v ECU EDC17CP14.

Abych Vám ušetřil peníze a nervy. Nekupujte z KESS v2 (čína), i ty nové mají nic moc nápovědu a někdy zapíší na špatné adresy.Pak jednotka hůř komunikuje například s ABS. Prostě OBD zápis nic moc.

Nebuďte líní vytáhnout ECU z auta. (Přikládám fotky)

Kupte KTAG.

1. u VW je potřeba sundat stěrače (koupit stahovák - Alza 49 Kč)
Něco dát pod stěrač ať neodřu plast a nerozbiju čelní sklo.

2. dva šrouby odmontovat u stěračů, pak dva uplechu (co po něm jdou vodiče do ECU), pak další dva (co drží ECU)

3. Dle Youtube plochým šroubovákem z boku konektoru trochu zapáčit a konektor se sám odpojí.

4. Trik na otevření ECU jednoduše. Vyšroubovat původní šrouby z ECU a pomalu ze stran na místo původních šroubovat asi 5mm šrouby s rovnou dosed.plochou (prostě, aby zvedaly víko - vešli se těsně do otvoru víka, ale ne do děr po původních šroubech. Postupně se zvedá víko otáčku po otáčce, kde to jde a z vrchu se víko ohřívá, aby to šlo líp. Je tam těsnící guma a postupně je dobý ji odřezávat.
Hlavně kontrolovat, jestli se neláme deska (plošný spoj) a pokud se nebezpečně prohýbá, zpomalit otevírání ECU a nahřívat.

5. NA KTAG se připojí bud BDM (to asi nedrží pokud nemám tu lavici), nebo líp zapojení na piny.
Jak je uvedené v Software KSUIT. V podstatě 3x napájení, 2x data a jeden šedý na boot pin.

6. Pak už jen stačí udělat zálohu. Software si detekuje správný protokol a když špatně vyberete, opraví Vás. (lepší zálohurozdělenou do 3 souborů, respektive pro EDC17CP14 tricore do dvou souborů, jeden je nějaký Eeprom TC1796- ještě jsem nezkoumal co tam přesně je, a druhý MICRO TC1796, ten by měl obsahovat mapy a DTC kódy které, když se smažou, tak na ně ECU nereaguje a tak nepadá do nouzáku a už je nezná. Ten soubor bude mít asi 2Mb)

7. Po záloze softwarem KTAG (KSUIT se to jmenuje) umí pohodlně najít a smazat TPROT - tunning protect prostým stiskem tlačítka ENABLE - tlačítko vlevo dole. Pak KSUIT dlouho maká a je hotovo.

8. Pro jednoduché vypnutí DTC kódů je dobré sehnat Davinci EGR OFF program.
(Ten umí najít v souboru často hledané a vypínané sekvence kódů a deaktivovat je)
Stačí v Davinci otevřít ten 2MB soubor (KTAG mu dává příponu .MPC)
Stačí kliknout EGR OFF - tím so vymažou kódy spojené s EGR a doporučuji v pravém okně zadat a vyhledat DTC kód P046c - ten by vyskočil pokud bych AEGR (ta čast v předu u motoru) odpojil konektor.
(Tím nepotřebuju záslepku EGR, jen jej odpojím a už to do sání motoru nepustí výfukové plyny)

9.Upravený soubor by v názvu (asi na začátku) měl mít slovo PATCH.

10. KTAGem dám zápis většího upraveného souboru s názvem PATCH.
KTAG se mě zeptá na původní soubor, pravěpodobně podle něj udělá kontrolu CHECKSUM.
A soubor zapíše.

11. Máte hotovo a můžete otestovat v autě.

Pro KESS v2 i po zapsaní by se to mohlo tvářit úspěšně - nic by nebylo poznat, ale diagnostika by ukazovala občasnou nekomunikaci motorové jednotky - chybný tunning.

Proto doporučuji KESS v2 rovnou zavrhnout.

Snad Vám moje poznatky pomohou.

Sleduji DPF po vypnutí EGR a překvapivě se neplní, takže OK a pravděpodobně jen stoupnou NOXy ve středních a nízkých otáčkách. Tak uvidíme co na to STK.

ECU jsem po uzavření lepil lepidlem na displeje B7000, nebo jak se to jmenuje.



20230629_232652.jpg
 Komentář:
Kouzelné tlačítko ENABLE na likvidaci TPROTECT tunning ochrany.
Stejně nemá smysl používat KESS V2, když si podle sowtvare v jednotce KESSem nezjistíte, zda máte TPROT a jaký level.. Proto KTAG
 Velikost:  2.25 MB
 Zobrazeno:  663 krát

20230629_232652.jpg



20230722_140506.jpg
 Komentář:
Řešení z krabičky, co s tím přišla z číny a lepící páska
 Velikost:  2.28 MB
 Zobrazeno:  658 krát

20230722_140506.jpg



20230722_140456.jpg
 Komentář:
Kde to je
 Velikost:  989.15 kB
 Zobrazeno:  632 krát

20230722_140456.jpg



tempFileForShare_20230725-142846.jpg
 Komentář:
BOOT pin šedý vodič sem
 Velikost:  1.54 MB
 Zobrazeno:  629 krát

tempFileForShare_20230725-142846.jpg



Screenshot_20230617_132103_YouTube.jpg
 Komentář:
Zapojení PINout často na internetu a v KSUIT
 Velikost:  1.25 MB
 Zobrazeno:  639 krát

Screenshot_20230617_132103_YouTube.jpg



20230617_123910.jpg
 Komentář:
Šrouby nahrazující profi zařízení
 Velikost:  1.78 MB
 Zobrazeno:  641 krát

20230617_123910.jpg



20230722_134850.jpg
 Komentář:
Bezpečné otevření ECU
 Velikost:  2.26 MB
 Zobrazeno:  631 krát

20230722_134850.jpg



20230722_132345.jpg
 Komentář:
Stahovák stěračů
 Velikost:  2.01 MB
 Zobrazeno:  630 krát

20230722_132345.jpg



IMG-20230621-WA0007.jpg
 Komentář:
Aliexpress KTAG 51USD
 Velikost:  145.02 kB
 Zobrazeno:  641 krát

IMG-20230621-WA0007.jpg



_________________
Miloslav
Skype Milalefis
VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
EDC17CP14
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
anydraj
Zaslal: út červenec 25, 2023 17:44 pm Citovat
Založen: 26.2.2007 Příspěvky: 2771
Radsi smaz tu hromadu polopravd


Naposledy upravil anydraj dne st červenec 26, 2023 6:32 am, celkově upraveno 2 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Milalof
Zaslal: út červenec 25, 2023 17:57 pm Citovat
Založen: 15.6.2023 Příspěvky: 8 Bydliště: Praha 6
anydraj napsal:
Radsi smaz tu hromadu polopravd a nesmyslu


Děkuji velmi za opravu omylů a podrobné vysvětlení polopravd.


Mě toto řešení pomohlo ke stavu bez chyb a funkčnímu EGR OFF.
Snad toto pomůže ještě někomu.

Auto nyní bez chybových kódů.

_________________
Miloslav
Skype Milalefis
VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
EDC17CP14
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
pet
Zaslal: ne červenec 30, 2023 14:12 pm Citovat
Založen: 19.3.2007 Příspěvky: 351
Tyto jednotky v dnešní době už nikdo z auta nevyndavá a už vůbec neotvírá, vše se dělá po OBD. No a co se týče DaVinci crack verze ,jseš si jistý že teď regenerace DPF fungují správně ? Filtr se dobře ohřívá ? Ono jen vymaskování DTC neznamená mít správně vypnutý EGR.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
amigo
Zaslal: po červenec 31, 2023 8:07 am Citovat
Založen: 19.6.2009 Příspěvky: 792 Bydliště: slovakia
Presne tak.Pri regeneracii to zistíš.

_________________
Vcds,OP-com,,Autoscop 4.Bee prog.UPA prog,Nec prog,-705-711-908 prog.KTS560,Texa, Focom.Bosch esi2,Autotuner,PCM flash,ioterminal,,Bmw comander,weller atď.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Milalof
Zaslal: ne srpen 06, 2023 16:14 pm Citovat
Založen: 15.6.2023 Příspěvky: 8 Bydliště: Praha 6
Ahoj, přes OBD to v dnešní době jde lidem s originálním (Masterversion) kabelem od Alientech, nebo s úpravou toho Čínského kabelu KESS v2 výměnou součástek.
Mě auto po nahrání OBD sice fungovalo, ale dle diagnostiky VCDS to nebylo OK.

Když člověk nemá profi výbavu, jako místní odborníci a je jen laik, jako já, tak bych to bez vyjmutí ECU nedal správně navíc k možné verzi Tprotection.

Jinak od doby úpravy DPF zatím funkční. EGR vypnutý a odpojen.

Jezdím teď kratší trasy po Praze a současná hmotnost karbonu 8.1.
Jasně, budu dál kontrolovat hodnoty a případně problémů spustím nucenou regeneraci a budu informovat.

Díky.

_________________
Miloslav
Skype Milalefis
VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
EDC17CP14
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je so duben 27, 2024 14:56 pm
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžeš k příspěvkům připojovat soubory
Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
 
    DIESELPOWER s.r.o.   Motordiag.cz   Checksumm.com   LogView prohlížeč logů   DIESELPOWER forum  
TOPlist
Copyright (c) 2007 CHECKSUM.CZ. Vsechna prava vyhrazena.