Obsah fóra checksum.cz
Obsah fóra checksum.cz  »  Diagnostika - obecně  »  Meze merenych hodnot pro dane RJ.
 Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 2    Jdi na stránku 1, 2  Další

Meze merenych hodnot pro dane RJ.

Autor Zpráva
Knightey-
Zaslal: pá červen 08, 2018 23:39 pm Citovat
Založen: 25.6.2008 Příspěvky: 15 Bydliště: Liberec
Jeste jeden dotaz.
Na origo VCDS se mi obcas u nektere RJ ukazuji popisky s hranicnima hodnotama. Dost to pomuze.
Ale ty labely pro dane RJ proste nejsou a jen tak nebudou - uz jsem se s tim smiril.
Je nejaky soft na to, kde by se zadala dana RJ a ukazalo mi to presne blok po bloku, jake tam maji byt hodnoty?
Nebo klidne nekde v papirove podobe k danym motorizacim ci RJ - moc by to opet pomohlo pri reseni problemu.

Diky.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
FandaTDI
Zaslal: ne červen 24, 2018 0:04 am Citovat
Založen: 28.6.2010 Příspěvky: 289
To je jak brečet nad tím, že ne všechny TPI-čka jsou přeložený, někdy si to holt člověk musí "poskládat" (z různých zdrojů ... )
Wink
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Knightey-
Zaslal: ne červen 24, 2018 17:05 pm Citovat
Založen: 25.6.2008 Příspěvky: 15 Bydliště: Liberec
FandaTDI napsal:
To je jak brečet nad tím, že ne všechny TPI-čka jsou přeložený, někdy si to holt člověk musí "poskládat" (z různých zdrojů ... )
Wink


Ano to neni problem si poskladat - jen je problem to obcas vubec sehnat mi prijde.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
FandaTDI
Zaslal: ne červen 24, 2018 17:45 pm Citovat
Založen: 28.6.2010 Příspěvky: 289
To je jedno s druhým, "meze" jsou často "zbytečnej luxus", ono jen popis těch hodnot je někdy úspěch, konkrétně u VCDS to chce leckdy zkusit víc jazykových variant, např. label k jedný motorovce (TDIčko v Polo CC, který se u nás neprodávalo) mi pomohl najít dokonce i sám Svoboda, ale jen DE ... Základ je ta angličtina, šprechtění se člověk často taky nevyhne a zrovna u toho VCDS by člověk někdy ocenil i dánštinu, protože to je imho asi nejschopnější zastoupení Ross-techu...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Knightey-
Zaslal: ne červen 24, 2018 20:06 pm Citovat
Založen: 25.6.2008 Příspěvky: 15 Bydliště: Liberec
Tak danstinu nedam, nemcinu taky uplne ne.
Ale s AJ jsem uplne v klidu. Mam obe dve verze a zkousim. Jak CZE tak AJ.
CZE verze je stejne vzdy pozadu s updatama nez AJ. Pri hlubsim hledani zavad a ruznych veci checkuju AJ.
Uz jsem i jednou posilal jako vsypis vsech merenych hodnot z RJ Radia RCD 330G+ do rosstechu kvuli popiskum.
V dalsi verzi je dodelali. Otazkou je, pokud se budou zaobirat motorem jako je HTP, nebo 2.0i na CNG atp...
Kdy prece jen ta konstrukce motoru a stari RJ je troch davno.
Obcas jeste neco bylo v ELSE ale postupne to taky mizi vsechno...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
FandaTDI
Zaslal: st červen 27, 2018 21:54 pm Citovat
Založen: 28.6.2010 Příspěvky: 289
Já s nima taky porůznu komunikuju a taky pomůžou jak v čem ... I když u htp nebo cng bych to chápal víc Laughing Ale celkově jsou schopný a i když něco není zdokumentovaný, tak to často můžeš pomocí VCDS zjistit/udělat, když víš co a jak...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Knightey-
Zaslal: pá červen 29, 2018 18:30 pm Citovat
Založen: 25.6.2008 Příspěvky: 15 Bydliště: Liberec
Jo presne, docela kominukujou.
Na muj dotaz, ze v teto RJ neni vubec nic (a byla relativne nova), zareagovali a poslali mi postup toho vypisu vsech merenych hodnot. Ten jsem jim poslal a dalsi update to tam je Laughing
To se mi libi potom, protoze vim, ze ikdyz jsem dal za ten kabel vcetne softu cca 10t, tak alespon to pak funguje jak ma vsechno a vyuziju ho k dobrym vecem.
Bohuzel u techto starsich motoru se uz tim zabyvat nebudou...
Tak jsem myslel ze ty sasove treba ve Skodovce ci VW servisu, to pres VAS ci ODIS vidi?
Abych videl, zda-li otacky motor jsou v normne, procenta na lambda sonde jsou v norme, nebo ruzne teplotni cidla a ceho to jsou hlavne...
Nejsem z tech, ze bych resil opravy vymenou pokus - omyl. Je mi to strasne proti srsti a ikdyz mam vymenit jen teplotni cidlo, tak si ho promeruji zdali je KO a nebo vzdy pak porovnavam hodnoty s novym atp...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
FandaTDI
Zaslal: so červen 30, 2018 7:24 am Citovat
Založen: 28.6.2010 Příspěvky: 289
Idealisto ... Laughing I tohle je sice smutný, ale s takovym přístupem by sis v servisu pomalu ani na chleba nevydělal ... Wink Ono když třeba nějaký to špatně přístupný čidlo stojí plácnu tři kila a jeho důkladný proměření je často podobně (ne-li i víc) časově náročný (a tím pádem i dražší, pokud nemáš nějakou charitativní hodinovku) než jeho výměna, tak nemá moc smysl spekulovat a je lepší mít to nový rovnou aspoň připravený ...
Krásnej příklad z praxe - dvojková Oktávka BKD a čidlo kliky ... Kabeláž ještě proměříš relativně rychle i se sundáním stěračů/dostáním se k ECU, ale to čidlo samotný je tam tak utopený, že pokud zrovna nemáš po ruce redukci/konektor a testovací zdroj 5V, tak třeba osciloskop je zbytečnej přepych ... A jen pro info, normohodiny na výměnu tohohle konkrétního čidla jsou 2,4 hod. Wink Takže "jenom" (na tohle slovo už jsem skoro alergickej...) proměřit (důkladně) znamená vytáhnout ze šrajtofle zhruba to(ne-li víc), co stojí nový čidlo ...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pepa1
Zaslal: ne červenec 01, 2018 6:23 am Citovat
Založen: 14.3.2008 Příspěvky: 35
Hele Fando TDI. S tímhle příkladem jsi si zrovna docela naběh, protože právě před výměnou špatně dostupných věcí se vyplatí to proměření a když už jsem na ECU, tak proč bych lezl k nějakýmu utopenýmu štekru a ještě se staral o 5V napájení, když to na tý ECU všechno je - stačí se tam připojit na jeden drát a změřím čidlo kliky, dva dráty už mám kliku i vačku - tzn. skouknutý rozvody, takže za chviličku vím, zda je to čidlo špstný nebo ne, případně měřím dál dokud nenajdu problém. Zatímco ty ztratíš spoustu času než čidlo vyměníš a pak můžeš zjistit, že zbytečně a kdo to zaplatí - tvůj čas + čidlo?
To co píšeš občas taky uplatním, ale jen u věcí za pár korun a dobře přístupných, protože jsem děsně linej na to, abych doloval těžko přístupný věci zbytečně.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FandaTDI
Zaslal: ne červenec 01, 2018 8:54 am Citovat
Založen: 28.6.2010 Příspěvky: 289
Ok, metod je samozřejmě víc a budu to brát tak, že tím "jedním drátem" máš na mysli, že 5V větev i GND jsi předtím zkontroloval a teď je otázka, jak se připojíš? Můžeš strčit jehlu pod těsnění do štekru, případně si pro lepší kontakt ten drát napíchnout napichovací sondou (čímž - natož pod torpédem - nejspíš připravíš práci do budoucna někomu dalšímu Very Happy ) a nebo jako echt profík vytáhnout redukci štekru k ecu (když už teda jsi u ní) ... A teď třešnička nakonec - a to by mě fakt zajímalo, jaký závěry by sis z toho odvodil (když "proč bys lezl k utopenýmu štekru" - představ si, že si takhle jednoduše napíchneš obě čidla, zjistíš, že signály i synchro ok, ale i tak to jednou za čas prostě rožně kontrolku motoru (a zároveň i esp) s chybou snímače kliky (bez výpadku signálu). ... A až pak se ti majitel uráčí říct, že tam je tajnej vypínač na napájení ecu, takže první co uděláš je, že ho vyřadíš a teprve potom (což mi taky nejde do hlavy, ale fakt to tak bylo...) se začnou projevovat výpadky signálu čidla kliky i při startování (předtím se vybudilo i v nižších než startovacích otáčkách, potom sporadicky ne) ... Pak vyměníš čidlo kliky a najednou vše ok ... Jasně, taky si radši vše ověřim/oměřim, než jen slepě poslouchat sériovku, ale když si vezmu, kolik to stálo času a zkoumání, tak kdybych to čidlo vyměnil rovnou "zkusmo" (po aspoň základním proměření v tom blbě přístupnym štekru), tak i přes jeho blbou přístupnost (a 2,4hod. normo na výměnu) bych si pár hodin ušetřl Wink

A tím neříkám, že nemáš pravdu v tom, že "diagnostik musí bejt línej, rozebrat to umí každej" (to není z mý hlavy a s tím "každej" bych taky úplně nesouhlasil), ale někdy to prostě je hop nebo trop a je na tobě, jestli budeš ztrácet čas "jen měřením" - na to "jen" jsem skoro alergickej, natož když často je fakt důkladný proměření - pokud to neděláš stylem "po mě potopa" - náročnější než prostě zkusmo vyměnit to, na co si sériovka stěžuje ... Často je to zavádějící (našlo by se x příkladů jako např. MAF vs EGR, atd.), ale může to ušetřit spoustu času/peněz (a navíc ne vždy se vyplatí se snažit "důkladněji" než třeba v autorizácích, i když někdy se bez toho nehneš tak jako si v autorizácích nezřídka neporaděj s něčím nad rámec "vyměň tohle nebo aktualizuj sw" ...)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
midnight_man
Zaslal: ne červenec 01, 2018 10:24 am Citovat
Založen: 22.3.2007 Příspěvky: 581
Keď som začínal, fachmani ma naučili jedno zlaté pravidlo. Najprv meraj! Potom meň! Ak som neodmeral, nemením...

Všetci poznáte tie prípady keď príde zákazník, vymenili mu pol auta...a nende. Všetci sa na tom smejeme... Tak prečo by som to robil?


Možno 1 z 10 prípadov keby si logicky premyslel čo by to mohlo byť...na skúšku vymeníš, super trafil si. Ale no kde sme?

Samozrejme tu nepatria prípady, kedy proste bez meraní a debát viete kde je problém...lebo proste sa to už vie.

Vela zdaru....
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FandaTDI
Zaslal: ne červenec 01, 2018 15:10 pm Citovat
Založen: 28.6.2010 Příspěvky: 289
Hezky shrnutý, právě o tom to je ... Z jednoho diagnostika/školitele si možná nejeden člověk z oboru dělá srandu, že si bere skop snad i na záchod, ale právě díky tomu, že už má leccos "odměřeno"/ozkoušeno/odsimulováno, je zároveň dle projevů schopnej ukázat prstem na problém i bez vytáhnutí multimetru nebo vadasky... Wink
Ale i takovýho člověka leckdy něco překvapí a "ztrácí čas" měřením a často (někdy fakt i líp) spíš toho, čím to není než čím to je ... Wink
Btw. jsem taky spíš pro to neměnit bez důkladnýho proměření, event. často opravit originální díl než dávat druhošku, ale to je ve světě businessu, záruk, fleetů a jinak "postižených" zákazníků spíš taková utopie, i když by se s tim něco mělo dělat, ale to je o osvětě a můžou si za to často i sami mechanici/lidi z oboru, kteří maj radši zákazníky ovce ... Já si třeba spíš udělam čas na někoho, kdo se o svý auto zajímá a ví o něm třeba i víc (záleží z jakýho pohledu, že...) než já, ale o to větší "oříšky" to jsou... Nehledě na to, že jsou situace, kdy se někam "prokousat" měřením je náročný, někdy až nemožný bez znalostí a vybavení, který nemaj ani v autorizácích...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pepa1
Zaslal: ne červenec 01, 2018 21:52 pm Citovat
Založen: 14.3.2008 Příspěvky: 35
1) zásadně nikdy nepropichuju izolaci, ale jak píšeš - podél pinu ve štekru, takže po vytažení je vše v původním stavu. Proč bych zkoušel GND a 5V? Jednak ne vždy je na klice hall a jednak napájení změřím až když nevidím nic na signálu - je to tak nejefektivnější. Protože pokud mě signál skočí někam blízko 5V, tak proč měřit napájení?
2) Pleteš jabka a hrušky - bavíme se všeobecně (tedy o metodách univerzálně uplatnitelnejch) o tom jakej postup je lepší a ty argumentuješ případem, který je jak sám říkáš výjmečný, že ani tobě to hlava nebere (a i zde by to musel dobrej scop ukázat, pokud by se povedlo závadu vyvolat).
To co píšeš jsem nezažil, ale za to jsem zažil mnohokrát kdy signál ot. snímače byl rušenej (většinou od startéru) a kde se vyměnilo kde co (především snímač klika/vačka) a stačila repase startéru, kerej ale přece "bez problému točil". Bez proměření scopem na to těžko přijít.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
midnight_man
Zaslal: ne červenec 01, 2018 21:56 pm Citovat
Založen: 22.3.2007 Příspěvky: 581
taka zakladna metoda je, vidiš otáčky štartu v diag?...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FandaTDI
Zaslal: po červenec 02, 2018 6:53 am Citovat
Založen: 28.6.2010 Příspěvky: 289
midnight_man: taky proběhlo (a před vyřazením toho tajnýho vypínače pokaždé ano, jak za studena, tak za tepla...)
Pepa1: Taky mě napadlo, že se po tom dá jít až když je signál výrazněji odlišnej od očekávanýho, ač někdy záleží právě i jak moc "někde blízko" bere řj v potaz, tj. na tolerančních mezích...
Jj, krom startéru takhle dokáže pozlobit víc věcí, ještě větší "chuťovka" je např. společná kostra (ne blok, kterej má i nějakou vlastní kapacitu, někde je pro tyhle případy třeba i odrušovací kondík...) pro snímač kliky (třeba ještě spolu s egrem) a zároveň pro cívky svící ... To pak takovej mezizáviťák na sekundáru (navíc jen za tepla, za studena všechny cívky ok) dokáže pěkně pozlobit... Wink
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 2    Jdi na stránku 1, 2  Další
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je čt březen 28, 2024 22:24 pm
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory
 
    DIESELPOWER s.r.o.   Motordiag.cz   Checksumm.com   LogView prohlížeč logů   DIESELPOWER forum  
TOPlist
Copyright (c) 2007 CHECKSUM.CZ. Vsechna prava vyhrazena.