Obsah fóra checksum.cz
Obsah fóra checksum.cz  »  Ostatní  »  Jednotka kontroly baterie
 Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    

Jednotka kontroly baterie

Autor Zpráva
smola26
Zaslal: st září 20, 2017 22:41 pm Citovat
Založen: 20.9.2017 Příspěvky: 1
Zdarec borci,

Už dlouho dobu mě trápí otázka ohledně této jednotky číselné označení : 8S0915181C

Zajimá mě hlavně její funkce, zda opravdu jenom měří napětí přímo na akumulátoru či dopočítává AH.

Co jsem zjišťoval ze zdrojů přímo od ŠA do jednotky jde
- = na mínusovém pólu je také umístěna
+ = stále plus svorka 30
K line= k linka příma do Řj motoru.

Zapojení je mi známe, ale funkce ne.
Dle mě tam je pouze kvůli stavu napětí na svorkách pro vypnutí/zapnutí funkce startstop ...

Divný proč je označována jako "jednotka stavu baterie"

Budu rád za jakoukoliv odpověď Díky Very Happy Rolling Eyes Crying or Very sad
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DIGI-DELETED
Zaslal: čt září 21, 2017 7:02 am Citovat
Založen: 21.2.2010 Příspěvky: 3193
je to bočník neboli shunt s nějakým ASIC obvodem Wink

_________________
BALLOONFLIGHT.COM
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr
Zaslal: čt září 21, 2017 9:24 am Citovat
Založen: 23.1.2011 Příspěvky: 607
DIGI-DELETED napsal:
je to bočník neboli shunt s nějakým ASIC obvodem Wink

Jj stálý +30 je tam zavedený pro napájení toho integrovaného čipu. Průběžně měří proud na bočníku a po K-lajně pošle údaj do ŘJ, co z baterky ubylo, nebo naopak přibylo z altíku. Pokud budeš měřit na svorkách aku napětí po startu, naměříš kolem 14,4V, které po nějakém čase klesne až třeba na 12,6V. Napětí a tím i nabíjecí proud řídí ŘJ podle vypočítaného aktuálního úbytku kapacity. Proto při odpojování baterie je předepsáno zálohovat napájení palubní sítě z externího zdroje, aby se údaje neztratily. Pokud se aku mění, musí být úplně nabitý a pak konfigurovaný přes diag, aby systém věděl... Tahle fíčura, když jí jebne, dokáže vyřadit nabíjení stávajícího aku v autě. Kontrolka na palubce normálně zhasne, jako že je vše ok, ale prd. Do baterky nejde nic, ŘJ si myslí, že má plnou kapacitu. Po nabití mimo auta a přizpůsobení přes diag, ŘJ stále odmítala dobíjet. Pomohla až výměna aku za jiné, přitom stará baterka v jiném autě od té doby nalítala haldu km a to je na palici Twisted Evil ...

_________________
Kouř po zapnutí ukáže cestu....
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
midnight_man
Zaslal: čt září 21, 2017 11:19 am Citovat
Založen: 22.3.2007 Příspěvky: 581
akože pri naštartovanom motore dokaze dobijanie kolisat zo 14 na 12.XX ako "regulacia" dobijania?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr
Zaslal: čt září 21, 2017 12:39 pm Citovat
Založen: 23.1.2011 Příspěvky: 607
midnight_man napsal:
akože pri naštartovanom motore dokaze dobijanie kolisat zo 14 na 12.XX ako "regulacia" dobijania?

Jo, ŘJ se stará i o regulaci nabíjení a celé se to jmenuje "Power managment". S čím máš problém? Pokud aku je na plné kapacitě, je zbytečné aby do ní altík ládoval a ona jen generovala bublinky a teplo a ubírala tak na výkonu motoru. Strč do zapalovače třeba USB nabíječku s displejem a přesvědč se sám. ŘJ a další elektrice k normálnímu provozu stačí 12V, na to jsou stavěné. Zapomeň na staré regulace, kde relé přímo budilo dynamo, nebo altík a bylo nastaveno na 14,1V Very Happy

_________________
Kouř po zapnutí ukáže cestu....
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
anydraj
Zaslal: čt září 21, 2017 12:48 pm Citovat
Založen: 26.2.2007 Příspěvky: 2769
Jak rika Digi, je to bocnik nacpanej zbytecnou elektronikou
Monituruje napeti na baterce a posila signaly ne K-line
ale PWM do motorovky.Jednotka vyhodnoti spusobilost start-stop
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr
Zaslal: čt září 21, 2017 22:03 pm Citovat
Založen: 23.1.2011 Příspěvky: 607
anydraj napsal:
... signaly ne K-line
ale PWM ...

PWM možná z principu přeneseš informaci o intenzitě přenášeného proudu, ale nějak nepobírám, jak šířkovou modulací sdělíš motorové jednotce SMĚR toku proudu do baterky a z baterky. Komunikace po datové sběrnici, tady K-line, toto všechno zvládne.

_________________
Kouř po zapnutí ukáže cestu....
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vaha
Zaslal: pá září 22, 2017 5:39 am Citovat
Založen: 6.5.2007 Příspěvky: 1560 Bydliště: hk kraj
Úplně jednoduše, zkus se zamyslet
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
anydraj
Zaslal: pá září 22, 2017 6:00 am Citovat
Založen: 26.2.2007 Příspěvky: 2769
At tak, nebo tak , proste info pro jednotku
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JozefC
Zaslal: pá září 22, 2017 6:30 am Citovat
Založen: 5.5.2016 Příspěvky: 218
Tak nebo tak. V prvom rade sa dohodnite o akej automobilke sa chcete bavit, lebo nefunguju rovnako vsetky. Zaklad snimania je v podstate rovnaky, ale sposob regulacie dobijania a komunikacia uz nie.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je čt březen 28, 2024 14:27 pm
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory
 
    DIESELPOWER s.r.o.   Motordiag.cz   Checksumm.com   LogView prohlížeč logů   DIESELPOWER forum  
TOPlist
Copyright (c) 2007 CHECKSUM.CZ. Vsechna prava vyhrazena.