Obsah fóra checksum.cz » Ostatní » Jednotka kontroly baterie |
Strana 1 z 1 |
|
Autor |
Zpráva |
smola26 |
Zaslal: st září 20, 2017 22:41 pm |
|
|
Založen: 20.9.2017
Příspěvky: 1
|
Zdarec borci,
Už dlouho dobu mě trápí otázka ohledně této jednotky číselné označení : 8S0915181C
Zajimá mě hlavně její funkce, zda opravdu jenom měří napětí přímo na akumulátoru či dopočítává AH.
Co jsem zjišťoval ze zdrojů přímo od ŠA do jednotky jde
- = na mínusovém pólu je také umístěna
+ = stále plus svorka 30
K line= k linka příma do Řj motoru.
Zapojení je mi známe, ale funkce ne.
Dle mě tam je pouze kvůli stavu napětí na svorkách pro vypnutí/zapnutí funkce startstop ...
Divný proč je označována jako "jednotka stavu baterie"
Budu rád za jakoukoliv odpověď Díky
|
|
|
Návrat nahoru |
|
DIGI-DELETED |
Zaslal: čt září 21, 2017 7:02 am |
|
|
Založen: 21.2.2010
Příspěvky: 3193
|
je to bočník neboli shunt s nějakým ASIC obvodem
|
_________________ BALLOONFLIGHT.COM
|
|
Návrat nahoru |
|
Jodr |
Zaslal: čt září 21, 2017 9:24 am |
|
|
Založen: 23.1.2011
Příspěvky: 607
|
DIGI-DELETED napsal: je to bočník neboli shunt s nějakým ASIC obvodem
Jj stálý +30 je tam zavedený pro napájení toho integrovaného čipu. Průběžně měří proud na bočníku a po K-lajně pošle údaj do ŘJ, co z baterky ubylo, nebo naopak přibylo z altíku. Pokud budeš měřit na svorkách aku napětí po startu, naměříš kolem 14,4V, které po nějakém čase klesne až třeba na 12,6V. Napětí a tím i nabíjecí proud řídí ŘJ podle vypočítaného aktuálního úbytku kapacity. Proto při odpojování baterie je předepsáno zálohovat napájení palubní sítě z externího zdroje, aby se údaje neztratily. Pokud se aku mění, musí být úplně nabitý a pak konfigurovaný přes diag, aby systém věděl... Tahle fíčura, když jí jebne, dokáže vyřadit nabíjení stávajícího aku v autě. Kontrolka na palubce normálně zhasne, jako že je vše ok, ale prd. Do baterky nejde nic, ŘJ si myslí, že má plnou kapacitu. Po nabití mimo auta a přizpůsobení přes diag, ŘJ stále odmítala dobíjet. Pomohla až výměna aku za jiné, přitom stará baterka v jiném autě od té doby nalítala haldu km a to je na palici ...
|
_________________ Kouř po zapnutí ukáže cestu....
|
|
Návrat nahoru |
|
midnight_man |
Zaslal: čt září 21, 2017 11:19 am |
|
|
Založen: 22.3.2007
Příspěvky: 582
|
akože pri naštartovanom motore dokaze dobijanie kolisat zo 14 na 12.XX ako "regulacia" dobijania?
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Jodr |
Zaslal: čt září 21, 2017 12:39 pm |
|
|
Založen: 23.1.2011
Příspěvky: 607
|
midnight_man napsal: akože pri naštartovanom motore dokaze dobijanie kolisat zo 14 na 12.XX ako "regulacia" dobijania?
Jo, ŘJ se stará i o regulaci nabíjení a celé se to jmenuje "Power managment". S čím máš problém? Pokud aku je na plné kapacitě, je zbytečné aby do ní altík ládoval a ona jen generovala bublinky a teplo a ubírala tak na výkonu motoru. Strč do zapalovače třeba USB nabíječku s displejem a přesvědč se sám. ŘJ a další elektrice k normálnímu provozu stačí 12V, na to jsou stavěné. Zapomeň na staré regulace, kde relé přímo budilo dynamo, nebo altík a bylo nastaveno na 14,1V
|
_________________ Kouř po zapnutí ukáže cestu....
|
|
Návrat nahoru |
|
anydraj |
Zaslal: čt září 21, 2017 12:48 pm |
|
|
Založen: 26.2.2007
Příspěvky: 2771
|
Jak rika Digi, je to bocnik nacpanej zbytecnou elektronikou
Monituruje napeti na baterce a posila signaly ne K-line
ale PWM do motorovky.Jednotka vyhodnoti spusobilost start-stop
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Jodr |
Zaslal: čt září 21, 2017 22:03 pm |
|
|
Založen: 23.1.2011
Příspěvky: 607
|
anydraj napsal: ... signaly ne K-line
ale PWM ...
PWM možná z principu přeneseš informaci o intenzitě přenášeného proudu, ale nějak nepobírám, jak šířkovou modulací sdělíš motorové jednotce SMĚR toku proudu do baterky a z baterky. Komunikace po datové sběrnici, tady K-line, toto všechno zvládne.
|
_________________ Kouř po zapnutí ukáže cestu....
|
|
Návrat nahoru |
|
vaha |
Zaslal: pá září 22, 2017 5:39 am |
|
|
Založen: 6.5.2007
Příspěvky: 1560
Bydliště: hk kraj
|
Úplně jednoduše, zkus se zamyslet
|
|
|
Návrat nahoru |
|
anydraj |
Zaslal: pá září 22, 2017 6:00 am |
|
|
Založen: 26.2.2007
Příspěvky: 2771
|
At tak, nebo tak , proste info pro jednotku
|
|
|
Návrat nahoru |
|
JozefC |
Zaslal: pá září 22, 2017 6:30 am |
|
|
Založen: 5.5.2016
Příspěvky: 220
|
Tak nebo tak. V prvom rade sa dohodnite o akej automobilke sa chcete bavit, lebo nefunguju rovnako vsetky. Zaklad snimania je v podstate rovnaky, ale sposob regulacie dobijania a komunikacia uz nie.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
|