Obsah fóra checksum.cz
Obsah fóra checksum.cz  »  Diagnostika - obecně  »  Fabia 1,4mpi zavada na Can
 Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 2 z 3    Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Fabia 1,4mpi zavada na Can

Autor Zpráva
vaha
Zaslal: pá červenec 11, 2014 17:26 pm Citovat
Založen: 6.5.2007 Příspěvky: 1560 Bydliště: hk kraj
DIGI-DELETED napsal:
jeden drát je high speed can a druhý low speed can , a na svíčku jde middle speed can ..

A když chceš ten middle CAN měřit musíš správně zvolit časovou zakladnu... Laughing
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Thomasing
Zaslal: út červenec 15, 2014 18:21 pm Citovat
Založen: 19.2.2014 Příspěvky: 27
Ahoj,

ještě studuji a bavím se opravováním jednotek a palubních desek. Spíš si tím přivydělávám při škole, a protože ta Fabia je auto mého otce, tak na tu závadu chci přijít "sám".

Jinak, nechápu, proč by mě měl někdo za položenej dotaz křižovat? Od toho tohle fórum je ne? Když bude chtít někdo poradit ohledně palubních desek na Renaulty, Audiny, Mercedesy, tak mu taky rád poradím, co jak má kde hledat....

Každopádně jenom taková úvaha. Pokud by docházelo k jakýmkoliv výpadkům/zkratům u zapalovacích cívek pro CAN bus, tak by přece to auto normálně nejelo? Celý buzení zapalovacích cívek probíhá přes Can bus, tak mi řekněte, jak můžou zapalovací cívky způsobovat takovýto výpadky v komunikaci u jiných jednotek a přitom auto normálně jede?

Tudíž, mohl by mi někdo vysvětlit, co mám tím osciloskopem na tom Can busu hledat za anomálie, že to způsobuje výpadky komunikace na všech jednotkách ? Co se na tom Can busu děje, že auto jezdí normálně, ale komunikace vázne?

díky za jakékoliv odpovědi a pomoc.

/// Edit: jinak, jestli si chcete dělat z někoho prdel z nějakým "middle can speed" apod. blbosti, nezlobte se hoši na mně, vůbec Vás nechápu, co z toho máte. Když Vy ste začínali s hledáním chyb a diagnostikou automobilů, tak ste určitě hned všechno věděli u každýho auta a nemuseli ste se ptát těch starších a zkušenějších.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DIGI-DELETED
Zaslal: st červenec 16, 2014 5:28 am Citovat
Založen: 21.2.2010 Příspěvky: 3193
[quote="Thomasing"]Ahoj,


Každopádně jenom taková úvaha. Pokud by docházelo k jakýmkoliv výpadkům/zkratům u zapalovacích cívek pro CAN bus, tak by přece to auto normálně nejelo? Celý buzení zapalovacích cívek probíhá přes Can bus, tak mi řekněte, jak můžou zapalovací cívky způsobovat takovýto výpadky v komunikaci u jiných jednotek a přitom auto normálně jede?





hochu co studuješ ?snad ne elektro ? buzení cívek přes can bus ? větší kravinu jsem fakt dlouho neslyšel ...
to studuješ na inžinýra ???
Rolling Eyes Laughing

_________________
BALLOONFLIGHT.COM
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Thomasing
Zaslal: st červenec 16, 2014 6:50 am Citovat
Založen: 19.2.2014 Příspěvky: 27
Achbože... ty opravdu neumíš číst mezi řádky nebo prostě musíš za každou cenu rejpat že? Nejsi náhodou učitel na vysoké škole?

"Buzení" cívek (pro tebe v uvozovkách, abys to líp pochopil) je myšleno to, že cívka dostává po Can busu signál, kdy má vlastně pálit.

Pomůžeš mi v nečem nebo tu je celé fórum o tom, že do každého akorát kopete, ukazujete jakej je debil a přitom sami neumíte nic víc než tlachat?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DIGI-DELETED
Zaslal: st červenec 16, 2014 7:51 am Citovat
Založen: 21.2.2010 Příspěvky: 3193
1. debilem jsi se nazval sám...

2. https://cs.wikipedia.org/wiki/CAN_bus

3. tlachat s osciloscopem na sběrnici a vyhledávat potom v záznamu špičky , na to nepotřebuješ být učitel na vysoké škole- stačí mít pár let elektroniku jako hobby..

4. pokud nevíš čím se budí zapalovací cívky, tak mi vysvětli jak teda opravuješ ty řídící jednotky ,jak sám píšeš...

jinak cívky se většinou budí tímhle budíkem... https://cs.wikipedia.org/wiki/IGBT

"vstávej ty děvko jedna a koukej házet jiskry ".

5 poslal jsem ti odkaz na fcd , to je firma která za peníze provádí školení zacházení s osciloscopem..

6. pokud teda peníze na školení nemáš , tak řekni a my se složíme . Wink

7 pointa : už jawa 50 měla odrušenou svíčku n7r a to z toho důvodu, že když jsi jel na pionýru kolem černobílé lampové televize a neměl jsi odrušenou svíčku, tak začala hrát barevně..
no a to komunisti nechtěli aby měli lidi barevnou televizi , tak začali dělat odrušené svíčky..

8 už konečně blik ????

_________________
BALLOONFLIGHT.COM
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vwphun
Zaslal: st červenec 16, 2014 8:50 am Citovat
Založen: 23.2.2007 Příspěvky: 311
2 Thomasing: Opravdu s tím buzením cívek přes CAN Bus jsi to pohřbil Smile

To bude možná technologie pro 22. století.

Jinak primár cívek řídí (budí) řj motoru na základě signálů ze snímačů. V úvahu může brát i zprávy ze sběrnice z ostatních řj.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vwphun
Zaslal: st červenec 16, 2014 8:58 am Citovat
Založen: 23.2.2007 Příspěvky: 311
2 DIGI: Nebo neodrušené svíčky (fajfky) mohly fungovat jako otáčkový equalizér pro autorádio ve Š120 Wink
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Thomasing
Zaslal: st červenec 16, 2014 11:14 am Citovat
Založen: 19.2.2014 Příspěvky: 27
Aha, tak už to začínám chápat, jak to celé funguje... Kdyby mi to někdo napsal rovnou hned na začátku, tak by to bylo určitě prospěšnější, ale dobře, i tak díky za konečně rozvinutou diskuzi.

Takže, řízení (buzení, či jak kdo chce) neprobíhá skrz Can bus, ale přímo z jednotky motoru jako u starších aut s klasickou velkou zapalovací cívkou a kabely ke svíčkám.

To, že cívky jsou připojený na Can bus je jenom z toho důvodu, aby byla zpětná vazba o tom, jestli u cívky/svíčka proběhlo zapálení??? Nebo to má ještě nějaký další důvody a výhody???

1) Pokud by docházelo k nějakým vysokonapěťovým výbojům v cívce/svíčce nebo mezi něma, tak by to mohlo rušit celý CAN bus a tím pádem by docházelo k výpadkům komunikace, ale motor by pochopitelně mohl normálně běžet, protože samotné řízení (buzení) neprobíhá po sběrnici, ale zvlášť po drátu od jednotky motoru.

2) Pokud teda chápu správně, tak dva dráty z cívky jdou přímo k jednotce motoru? A ty zbývající jsou onen Can Bus. Je to tak?

3) Už tedy chápu, že celé rušení Can busu může způsobovat i ona svíčka, pokud by měla poškozený v sobě odrušovací člen.



Tak, teď opět do mně! Opravte mě prosím, jestli se někde pletu.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DIGI-DELETED
Zaslal: st červenec 16, 2014 11:47 am Citovat
Založen: 21.2.2010 Příspěvky: 3193
pojmy ke studiu : indukce, kondenzátor, rušení, tlumivka, vyzařování elektromagnetického pole, atd

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Bezdr%C3%A1tov%C3%BD_p%C5%99enos_energie

Energii začal bezdrátově přenášet pan Nikola Tesla. Po spuštění vysílací věže (nazvané skromně Teslova věž) se však stalo, že začala vysílat energii tak mohutně, že po explozi všech elektrických spotřebičů v okruhu šedesáti kilometrů odletěla na Měsíc.

tak bacha at fabie neodletí na měsíc i s CANBUSEM ... Mr. Green Mr. Green Mr. Green

_________________
BALLOONFLIGHT.COM
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Thomasing
Zaslal: st červenec 16, 2014 12:15 pm Citovat
Založen: 19.2.2014 Příspěvky: 27
díky, ale pořád si mi neodpověděl na co sem se ptal... (to jsou ty věty, kde je na konci otazník).
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vwphun
Zaslal: st červenec 16, 2014 12:54 pm Citovat
Založen: 23.2.2007 Příspěvky: 311
Thomasing napsal:
Aha, tak už to začínám chápat, jak to celé funguje... Kdyby mi to někdo napsal rovnou hned na začátku, tak by to bylo určitě prospěšnější, ale dobře, i tak díky za konečně rozvinutou diskuzi.

Takže, řízení (buzení, či jak kdo chce) neprobíhá skrz Can bus, ale přímo z jednotky motoru jako u starších aut s klasickou velkou zapalovací cívkou a kabely ke svíčkám.

To, že cívky jsou připojený na Can bus je jenom z toho důvodu, aby byla zpětná vazba o tom, jestli u cívky/svíčka proběhlo zapálení??? Nebo to má ještě nějaký další důvody a výhody???

1) Pokud by docházelo k nějakým vysokonapěťovým výbojům v cívce/svíčce nebo mezi něma, tak by to mohlo rušit celý CAN bus a tím pádem by docházelo k výpadkům komunikace, ale motor by pochopitelně mohl normálně běžet, protože samotné řízení (buzení) neprobíhá po sběrnici, ale zvlášť po drátu od jednotky motoru.

2) Pokud teda chápu správně, tak dva dráty z cívky jdou přímo k jednotce motoru? A ty zbývající jsou onen Can Bus. Je to tak?

3) Už tedy chápu, že celé rušení Can busu může způsobovat i ona svíčka, pokud by měla poškozený v sobě odrušovací člen.



Tak, teď opět do mně! Opravte mě prosím, jestli se někde pletu.


Prosím tě, nepleť už pátý přes devátý a najdi si raději schéma řízení motoru a tam uvidíš zapojení zapalovacích traf.

Pokud opravuješ budíky a řj, tak orientace ve schématu ti nebude dělat problémy.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dodi911
Zaslal: st červenec 16, 2014 14:13 pm Citovat
Založen: 15.10.2009 Příspěvky: 604 Bydliště: Ke
A mozno si z ludi len chce robit pi.. Wink
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martin
Zaslal: st červenec 16, 2014 15:48 pm Citovat
Založen: 22.5.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: kdesi v horách
1 koupim si CAN analyzer za 3000 ho má třeba papouch software perfektní věc
2 koupim si digitální pamětový 2 kanalový 50Mhz osciloskop třeba owon na ebay je jich mraky cena kolem 7000
3 stolní laboratorní zdroj libovolná čajna mám 2x 0-30V 0-5A cena čajna i s dovozem do chalupy 1800
4 nějakej šémhamforáž třeba elsawin na kdejakým torentu nebo i na uložto nebo v krámě cena kolem 11000

a samozřejmě s tim umět zacházet

edit ty cívky fakt s CAN nemaj nic společnýho maximálně muže bejt modul kterej by to uměl ale potom by do něj nebyl nataženej CAN ale LIN což je na ovládání elektroniky buzení civky dostačující sběrnice co se týká rychlosti ale i tak by to nikdo nedělal protože ovládat datově zapalování je už z principu blbost když to umi ecu jednim drátem na low power urovni co se týká rušení na CAN tak je minimalizované právě zpusobem práce sběrnice kroucenej kabel s impedančním zakončením a data posílá dvojitě synchroně s opačnou polaritou a pokud nesedí crc datového rámce tak se se ecu dotazuje znovu takže cívky tohle určitě nedělaj maximálně nějakým svodem vysokonapětové části do napájení potom není problem s can ale s ochrnou ve zdrojich pro procesor protože ty na to reagujou vypnutim

tak a dost už jsem si zas vyčerpal rady zadarmo na měsíc dopředu Twisted Evil Twisted Evil

edit :
nevim co studuješ jen doufám že to nemá nic společného s elektronikou protože bejt tvuj profesor tak tě nechám ze školy vyrazit když by jsi mě ten tvuj problem s can na civce u krámu jako je 1,4mpi vysvětlil stejne jako tady Mr. Green Mr. Green Mr. Green

odkazy pro představu o zapalování

http://mechatronika.wz.cz/index.php?z=zap
http://fei1.vsb.cz/kat430/data/ae/Zapalovani.pdf


Naposledy upravil martin dne st červenec 16, 2014 16:20 pm, celkově upraveno 1 krát.

_________________
jak spálit co nejvíc benzínu v co nejkratším čase
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vwphun
Zaslal: st červenec 16, 2014 16:04 pm Citovat
Založen: 23.2.2007 Příspěvky: 311
Vyčerpávající, není co dodat Smile

Sám bych to líp nenapsal Wink
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Thomasing
Zaslal: st červenec 16, 2014 16:20 pm Citovat
Založen: 19.2.2014 Příspěvky: 27
dobře, díky za vyčerpávající odpověď. Tak v tom případě, proč nějaká zapalovací cívka u motoru způsobuje výpadky komunikace, viz. první příspěvek v tomhle threadu jednotek na CAN busu, když to nezpůsobuje rušení?

Mohl by mi to někdo trochu osvětlit?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 2 z 3    Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je ne duben 28, 2024 17:50 pm
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory
 
    DIESELPOWER s.r.o.   Motordiag.cz   Checksumm.com   LogView prohlížeč logů   DIESELPOWER forum  
TOPlist
Copyright (c) 2007 CHECKSUM.CZ. Vsechna prava vyhrazena.