Obsah fóra checksum.cz » Benzín » Zafira A 1.8 92kw |
Strana 1 z 1 |
|
Autor |
Zpráva |
reher64 |
Zaslal: út listopad 28, 2017 16:43 pm |
|
|
Založen: 21.1.2014
Příspěvky: 104
|
Mám tu problém se zafirou, už týden na tom cvičím a stále nemůžu přijít na to co tomu je.
Motor běží normálně, volnoběh ok, starty v pohodě. Do cca 3000 ot motor jde normálně (jak mile má jít přes 3000 ot tak už ne) houpe kolem 3 má dunivý zvuk. Výfuk ok - sundán hned za katem. Tlak na liště kolem 4 bar. Váha okolo 140 kg/h Svíčky vypadají dobře, synchronizace klika vačka dle osciloskopu ok.
Zjištěné anomálie při měření oscilem první lambda nemá zvlnění ve volnoběhu až při zvýšených otáčkách, tam oscilovala na malé napětí - odpovídalo by chudé směsi. Dále jsem si všiml při měření signálů pro vstřikovače, že na první vstřik pokud to podržím chvíli na plný plnyv těch třech přes které nejde, tak přestane jít signál od ecu na první vstřik. Pak to i běží na 3 válce, vypnu zapnu zapalování a ok zase jde.
stále vypisuje chyby P0170, P0301,P0302,P0303. 170 jsou chudé výfukové plyny, a 301 až 3 jsou 1,2,3 válec nedokonalé spalování. Nemá někdo nějaký nápad co a jak. Nechci jen tak měnit jeden díl za druhým a doufat že se povede. Ještě jsem neměřil kompresi, ale moc v ní nedoufám do 3 tisíc ot jde normálně, starty také ok. Jěště jsem si všiml že pokud se k těm 3 tisícům dostávám při malém sešlapnutí pedálu tak se k nim dostanu ok, pokud šlápnu hned plný už k těm 3 tisícům se dostává hůř a začíná trochu kuckat a ve 3 konec.
Pokud vemu klapku přes akční člen otevře se na 100% pokud za běhu motoru držím ten plný plyn je otevřená pouze na 45% a víc se neotevře. Už opravdu nevím jakým směrem se pouhnout.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
exotus |
Zaslal: út listopad 28, 2017 21:36 pm |
|
|
Založen: 21.3.2008
Příspěvky: 1996
Bydliště: Câinenii Mari Făgăraș România
|
V jaké kondici je simitec?
|
_________________ NEGATIVETUNING-ZADARMO
Zázraky na počkání a nemožné do druhého dne!
Hardware je to, do čeho můžeš kopnout, když nefunguje software.
Prace s lidma je mnohem horší nežli s dobytkem,prostě jinej HW viz věta výš...
|
|
Návrat nahoru |
|
reher64 |
Zaslal: út listopad 28, 2017 22:01 pm |
|
|
Založen: 21.1.2014
Příspěvky: 104
|
No to kdybych tušil. Už jsem nad ní také přemýšlel, ale na zkoušku žádnou nemám. Nějaky způsob jak to ověřit?
|
|
|
Návrat nahoru |
|
vwphun |
Zaslal: út listopad 28, 2017 22:28 pm |
|
|
Založen: 23.2.2007
Příspěvky: 311
|
|
Návrat nahoru |
|
exotus |
Zaslal: út listopad 28, 2017 22:31 pm |
|
|
Založen: 21.3.2008
Příspěvky: 1996
Bydliště: Câinenii Mari Făgăraș România
|
Otevřít a opatrně tahat,třeba to jen při větší vybraci krátkodobě zlobí na té klapce,tlaky za sebe vylučuju a zbytek máš za sebou,LPG tam snad není?
Oscilo na poťák klapky?
Potrápila mě astra nahodile plyn pedál a oscilo ok bohužel za jízdy se to trochu liší
|
_________________ NEGATIVETUNING-ZADARMO
Zázraky na počkání a nemožné do druhého dne!
Hardware je to, do čeho můžeš kopnout, když nefunguje software.
Prace s lidma je mnohem horší nežli s dobytkem,prostě jinej HW viz věta výš...
|
|
Návrat nahoru |
|
reher64 |
Zaslal: út listopad 28, 2017 23:07 pm |
|
|
Založen: 21.1.2014
Příspěvky: 104
|
Poťáky od klapky budou zřejmě Ok. Skopem jsem neměřil, ale přes diag vidím. Pokud pustím jako akční člen mění se hodnoty až do plného otevření i zavření. I při běžícím motoru vidím pohyb akorát že při plném plynu jde na 40% dle diagnostiky a odpovídá tomu i reálné otevření. Skopem jsem sledoval signál klapky při otevřeníjako akční člen kdy se otevře na 100% a pak při plném plynu. Pwm na chlup stejné, ale klapka otevřená na 40% ????
Teď to horší kdybych bral špatnou klapku, že málo otevře tak mám směs bohatou. A mě píše p0170 chudá směs - tak jsem ztracen. Ale nejsem si jistej lambdou, na volnoběh jen šum kolem 200mv až při cca 1800 ot začne oscilovat a tam jde opravdu něco kolem 800mv vrchol amplitudy což by odpovídalo opravdu chudé směsi, takže moc vzduchu. Teď se k tomu nedostanu, ale od čtvrtka začnu zase pátrat.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
reher64 |
Zaslal: so prosinec 02, 2017 12:45 pm |
|
|
Založen: 21.1.2014
Příspěvky: 104
|
Tak a je to ! Jen kdybych nebyl línej na začátku. Pro ty co by řešili něco podobného. Když budete zkoušet průchodnost výfuku, povolte parohy hned u hlavy. Je tam kat spojen se svodama, nechtěl jsem aby mi to funělo hned z hlavy na hadici chlazení a do chladičů, tak jsem výfuk povolil pod katem - chyba. Po x měření a bádání jsem se vrátil opět k výfuku, povolil u hlavy abych vyloučil i kat a ehjhle motor šel do otáček jako nikdy Kat byl z vrchu rozsypaný, ze spod krásný a vršek rozpadlej.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
|