Obsah fóra checksum.cz
Obsah fóra checksum.cz  »  Chiptuning 101  »  Toyota D-CAT vs TDI
 Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    

Toyota D-CAT vs TDI

Autor Zpráva
MatGO
Zaslal: po květen 15, 2017 17:34 pm Citovat
Založen: 31.8.2014 Příspěvky: 7
Ahojte,

Specializujem sa na elektroniku Toyota/Lexus, pred cca 3 rokmi som ako jeden z prvych ludi prelomil zabezpecenie ECU Toyota Denso a zacal som sa venovat ich remapu. Pracujem na identifikacii map, vyvijame aj vlastny SW, zial Denso je v podani Toyota stale plne slepych uliciek, ktore nikam nevedu a kezde toto stale nie je moja primarna cinnost vyvoj napreduje pomaly..

Kazdopadne, technicke vedomosti z oblasti elektroniky a schpnost ladit spalovanie motora su dve diametralne odlisne veci a nedostatok skusenosti mi pracu znacne komplikuju.

Aktualne pracujem na motore 2.2 D-CAT s vykonom 130kw / 400nm a pokusam eliminovat dopady emisnych standardov a neukojitelnu tuzbu vyvojarov urobit co najtichsi diesel, pretoze vysledkom ich snahy nie je motor ale neovladatelna kremacna jednotka na pohonne hmoty. Navysenie top-end vykonu nie je az taky problem, no dynamika je stale mizerna a nedokazem s tym pohnut.

Motor udajne dostal velke turbo, ktore realne zacne tlakovat az od 1500rpm. V praxi to vsak vyzera tak, ze preradeni do nizsich otacok nastane odmlka vo vykone v trvani cca 1-2 sekundy a za teplejsieho pocasia, pri rozbehu z nizsich otacok nie je mozne dobehnut Fabia HTP. Kym motor zacne z nizkych otacok akcelereovat, prejde totiz az niekolko sekund. Je to stav, ktorym trpia aj ine auta s tymto motorom..

Odpozoroval som, ze do motora skutocne nejde vzduch, takze nema vyznam dalej zvysovat davku paliva.
Pre predstavu - 1200rpm, EGR v tom case uz zavrete, sacia klapka otvorena (motor ma takmer NULOVY vykon)
Injection volume - 39.35mm3/stroke
MAF - 27.40g/s
MAP - 130kpa
IAT - 38st
AFR ~19:1 podla lambda, 20,4:1 podla vypoctu
VE podla vypoctu ~82%
SOI - 12st po hornej uvrati (toto mi pride extremne)
EOI - podla vypoctu 15.9st po hornej uvrati

Je mi zrejme, ze v tak nizkych otackach, motor velky vykon nemoze mat, no tu ide skutocne o velky extrem a v kombinacii s vysokou hmotnostou auta a zadnym nahonom sa po meste normalne jazdit neda. Ak sa nahodou po preradeni trafim do 1500rpm, motor 1-2 sekundy doslova brzdi a az potom sa zacina pomaly zbierat. Predpokladam, ze vsetky tieto neduhy by mohli mat spolocneho menovatela a upodozrievam casovanie vstreku.
Nemam to s cim porovnat, vedel by sa prosim niekto vyjadrit, pripadne poslat graf z rozbehu na nejakom normalne fungujucom TDI? (MAF, MAP, INJ VOL, SOI, RPM)
Taktiez na merani vykonu na brzde technik poznamenal, ze motor, ktory sa tak mizerne zbiera do otacok snad este nevidel..

Dakujem
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
eazy20
Zaslal: čt červen 15, 2017 18:04 pm Citovat
Založen: 1.4.2009 Příspěvky: 572 Bydliště: Košice Prešov Regensburg
ty pri akych otackach jazdis? akurat dnes som robil jednu taku toyotu rav4 2007 2.2 130kw a uz v serii to je dost slusne na take auto,po uprave este lepsie...mas to auto technicky v poriadku?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MatGO
Zaslal: čt červen 15, 2017 22:40 pm Citovat
Založen: 31.8.2014 Příspěvky: 7
Tocim v celom rozsahu az po obmedzovac ale obcas sa stane, ze v meste zaradim a dostanem sa pod 2000rpm. Myslim, ze technicky je motor v poriadku, jazdil som aj na inom a chovalo sa rovnako. Zaujimave, DCAT predokolky so starsimi K-line ECU (T25, Verso) sa zbieraju do otacok ovela lepsie. V serii su tiez korekcie voci IAT ohromne. Pri IAT 70st (vonkajsia teplota 27st) -30kw dole voci IAT 40st
https://www.dropbox.com/s/xz69wqj71nytb8a/IAT.jpg?dl=0

Velmi rad by som pochopil suvislosti v casovani hlavneho vstreku pripadne predvstrekov, no to co naladila Toyota mi nezapada do ziadneho konceptu, ktory popisovali pri inych vyrobcoch. Skratka tomu casovaniu nechapem
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
midnight_man
Zaslal: so červen 17, 2017 11:47 am Citovat
Založen: 22.3.2007 Příspěvky: 581
regulacia turba? naklopenie lopat? nizke otacky , tj rozbeh su kriticke pre regulaciu a spravne nastavenie turba..ked to bude naprd, mozes tam naliat aj 70mg, nepojde to.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MatGO
Zaslal: so červen 17, 2017 12:05 pm Citovat
Založen: 31.8.2014 Příspěvky: 7
ECU sa snazi lopatky naklopit pri rozbehu skoro na maximum, no turbo sa roztaca kruto pomaly. Pozri graf, ktory som pridal, tlak vrcholi az pri 2400rpm, cely nabeh mi pride dost lezerny. Rad by som si pozrel priebeh tlaku pri obdobne vykonnom VW
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
eazy20
Zaslal: so červen 17, 2017 17:21 pm Citovat
Založen: 1.4.2009 Příspěvky: 572 Bydliště: Košice Prešov Regensburg
ecu sa moze snazit ked tomu nieco vadi,ako napr zle nastavena regulacia atd,nebolo turbo repasovane?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
midnight_man
Zaslal: so červen 17, 2017 22:34 pm Citovat
Založen: 22.3.2007 Příspěvky: 581
to je pekne ze sa ECU snazi naklopit...ale dutycycle od ECU ma velmi daleko od realnej polohy lopatiek! Ak vylucime vadny N75, podtlaky...tak klasika, turbo z repasu....

ak ma pamat neklame kamarat riesil podobne auto pred casom, nemalo to vykonu....turbo z repasu.....zrejme su tieto toyoty na to citlive. Navyse ak je tam velke turbo..kto ho skladal? kde? bolo na dynamickej stolici? Smile či len pí x oko?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
eazy20
Zaslal: ne červen 18, 2017 10:04 am Citovat
Založen: 1.4.2009 Příspěvky: 572 Bydliště: Košice Prešov Regensburg
ako som pisal vyssie moj poznatok,to auto ma prvy majiel a ma to 117000km tusim,vsetko original a to islo velmi krasne od spodu a takisto aj vrch,nemal som tomu co vytknut,preto sa mi tvoje tvrdenie nezda,samozrejme treba jazdit v normalnych otackych
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MatGO
Zaslal: ne červen 18, 2017 11:55 am Citovat
Založen: 31.8.2014 Příspěvky: 7
Turbo je original, nebolo repasovane. Je pravda, ked je studene, je citelne hlucnejsie ako v inych autach, no jazdil som aj na inom Lexuse a chodil rovnako mizerne.

Prikladam dalsi graf. Vykon od 1400rpm kopiruje limiter. V rozsahu 2800-3600rpm je pokles vykonu z dovodu chybnych map od vyroby (tie som nasiel a opravil). Do 1400rpm je slaby pokles vykonu bud kvoli poruche alebo dalsej chybe v ladeni od vyroby, inak auto ide podla serioveho limiteru
https://www.dropbox.com/s/8bnxbmz7vcymed7/limiters.png?dl=0

Kludne by som ti dal na aute pojazdit. Co som jazdil predokolky s rovnakym motorom idu super, v lexuse to je akoby si tahal kotvu za autom. Porovnaval som ale mapy a zasadny rozdiel som v nich nenasiel.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
midnight_man
Zaslal: ne červen 18, 2017 21:47 pm Citovat
Založen: 22.3.2007 Příspěvky: 581
sudiac z tvojho prveho prispevku a celkoveho konštatovania...to nema vzduch pri nizkych otackach tj. kontrola rozvodu.

Pokial tam leješ palivo a nejde to....

daj nejaky log z diagnostiky tlak turba real vs poziadavok....vaha real, IQ....do tych 2000rpm.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JozefC
Zaslal: po červen 19, 2017 6:27 am Citovat
Založen: 5.5.2016 Příspěvky: 218
Na zavrete egr by som sa nespoliehal. V piatok som mal rovnaky voz a podla hodnot bolo vsetko ok, ale egr bolo mechanicky priotvorene a prepustalo tlak. Neslo od spodu, ale seria tiez neide boh vie ako.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je čt březen 28, 2024 13:58 pm
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
 
    DIESELPOWER s.r.o.   Motordiag.cz   Checksumm.com   LogView prohlížeč logů   DIESELPOWER forum  
TOPlist
Copyright (c) 2007 CHECKSUM.CZ. Vsechna prava vyhrazena.