|
Obsah fóra checksum.cz » Diesel » X3 2,0D kod motoru M47 problemy s MAFF - prosim pomoc |
Strana 1 z 1 |
|
Autor |
Zpráva |
matiz |
Zaslal: so leden 26, 2013 18:16 pm |
|
|
Založen: 31.12.2011
Příspěvky: 127
|
Panove, mam problem se kterym si uz nevim rady a potreboval bych pomoc zkusenejsich kolegu, jelikoz mne ten srac skoli nechutnym zpusobem a nedokazu urcit pricinu problemu.
Zacnu poporadku, prijelo auto do servisu s rozlou kontrolkou motoru, vycetli to necim - vaha vzduchu. Objednana nova vymenena za chvili kontolka sviti znova. Vymeneny egr sviti stale. Vraceny puvodni EGR.
Pak jsem se dostal k autu. Auto melo zhruba dalsich 15 zavad ktere ale nemely primou souvislost a odstranily se. Nejdrive jsem zkontroloval sparvne propojeni s vahou a ridici jednotkou. Pote se do ridici jednotky nahral nejnovejsi software, original BMW. Po nahrani smazany adaptace a kontrola live dat, merena i pozadovana hodnota v poradku. V tu chvili jsem si myslel ze hotovo. Po provedene zkusebni jizde se behem cca 25km zozne kontrolka motoru - vaha vzduchu. Po dojeti jsem zkontroloval live data a tady nastava zlom - pozadavek 320mg namerenych 500. Sundane sani, kontrola virivych klapek, mechanismu nataceni, podtlaku - vse OK. Znovu vymontovany EGR ventil, kontrola - OK. Kontrola vakuove pumpy - OK, kontrola hadicek k ovladacimu ventilu EGR - OK, podtlak k EGR - OK. Vymeneny ventil rizeni EGR, vymazani zavad, adaptaci. Kontrola live dat, idealni shoda merenych s pozadovanyma, jak pri volnobehu, tak pri zvysenych otackach. Veril jsem tomu ze je konec memu trapeni, hovno, po cca 25km kontrolka opet vesele sviti. Jedinna zavada - vaha vzduchu. Opet nesouhlas s pozadovanyma a merenyma datama, pozadavek 350, merenych 500mg.
Nenapada mne uz nic krom katastrofickych scenaru. V podstate jakmile si ta bestie nacte adaptace, rozesere se natolik ze vyhodi kontrolku motoru. Nesoulad s merenyma datama a pozadavkem je jen pri volnoveznych nebo nizkych otackach, pri mereni za jizdy a zvysenem vykonu to jakz takz shoduje.
Proto prosim o to, zda by mne nekdo zkusenejso mohl nasmerovat abych to auto vic uz nevidel. Stalo mne to hoooodne hodin prace a v podstate bez uspechu. Diky ´predem za help.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
tomík |
Zaslal: so leden 26, 2013 18:20 pm |
|
|
Založen: 9.1.2011
Příspěvky: 580
|
ta nová váha vzduchu je jakej výrobce?
|
_________________ bmw,bmw,bmw od roku 1995 stavba závodních aut
|
|
Návrat nahoru |
|
matiz |
Zaslal: so leden 26, 2013 18:38 pm |
|
|
Založen: 31.12.2011
Příspěvky: 127
|
Kupovali ji v rallu, BOSH cislo je 0928400529. K te stare vaze jsem se nedostal. Zarazejici je to, ze po smazani adapt. to meri vyborne, jak na volnobeh, tak pri zvysenych otackach.
BMW 13 62 7 788 744 dle etk
BOSCH cislo na fakture - 0928400529
Melo by to souhlasit. Mas podezreni ze je to kunda vaha ? Pruser je ze neni kde pujcit...
|
|
|
Návrat nahoru |
|
tomík |
Zaslal: so leden 26, 2013 19:03 pm |
|
|
Založen: 9.1.2011
Příspěvky: 580
|
Origo bosch by měla být ok od turba až do saní žadnej unik nikde to není mastné?.podle příznaku egr ale to jste zkoušeli,těžko soudit na dálku dráty proměřeny do ecu?,od vahy včetně kontroly napajení? je na tom vice věcí egr,vaha ,ventil turba ? kostry?
|
_________________ bmw,bmw,bmw od roku 1995 stavba závodních aut
|
|
Návrat nahoru |
|
dodi911 |
Zaslal: so leden 26, 2013 19:17 pm |
|
|
Založen: 15.10.2009
Příspěvky: 604
Bydliště: Ke
|
Ciste teroreticky si to nemoze potiahnut inu hodnotu koli blbnucej regulacii turba?
|
|
|
Návrat nahoru |
|
matiz |
Zaslal: so leden 26, 2013 19:38 pm |
|
|
Založen: 31.12.2011
Příspěvky: 127
|
Netusim prave jestli je origo, muze to byt samo ze bambus rakos v balni s napisem BOSCH -))
Draty OK, napajeni OK. Vypada ze to tlaci rozumne samozrejme ze tam diference jsou. Ale nejsou velke v pozadovanem a merenem tlaku. Nema zadny jiny problem, krom te vahy. Kdyby se ji nelibil tlak z turba, dala by o tom vedet. Nic.
Nezminil jsem ze se zacina mirne rozlepovat plastove sani, ale unik pres nej neni a pro jistotu odzkousene zda ze nej netece a neteklo. Preventivne jeste zavarene nekym kdo dela plasty.
EGR bych vyloucil, protoze v tech nahledech je inicializovany na 5% a 62% tusim a meri to dobre. Nez se to rozjede tak to proste meri OK. Moje uvaha, kdyby byla nekde netesnost, nemeril by dobre pri vyssich otackach, byla by tam vyraznejsi deference, jenze ono to meri dobre...
Neco pro shlednuti. http://www.bmwcoding.cz/kunda.rar
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Dusanm5 |
Zaslal: so leden 26, 2013 20:56 pm |
|
|
Založen: 9.7.2007
Příspěvky: 143
|
Resil jsem neco podobneho, vaha bosch v replice se chova jinak nez origo Privezli 3 vahy, porad stejny problem, starsi funkcni original a byl klid....
|
|
|
Návrat nahoru |
|
maros4341 |
Zaslal: so leden 26, 2013 21:44 pm |
|
|
Založen: 23.2.2007
Příspěvky: 689
Bydliště: Michalovce,SK
|
matiz napsal: Panove, mam problem se kterym si uz nevim rady a potreboval bych pomoc zkusenejsich kolegu, jelikoz mne ten srac skoli nechutnym zpusobem a nedokazu urcit pricinu problemu.
Zacnu poporadku, prijelo auto do servisu s rozlou kontrolkou motoru, vycetli to necim - vaha vzduchu. Objednana nova vymenena za chvili kontolka sviti znova. Vymeneny egr sviti stale. Vraceny puvodni EGR.
Pak jsem se dostal k autu. Auto melo zhruba dalsich 15 zavad ktere ale nemely primou souvislost a odstranily se. Nejdrive jsem zkontroloval sparvne propojeni s vahou a ridici jednotkou. Pote se do ridici jednotky nahral nejnovejsi software, original BMW. Po nahrani smazany adaptace a kontrola live dat, merena i pozadovana hodnota v poradku. V tu chvili jsem si myslel ze hotovo. Po provedene zkusebni jizde se behem cca 25km zozne kontrolka motoru - vaha vzduchu. Po dojeti jsem zkontroloval live data a tady nastava zlom - pozadavek 320mg namerenych 500. Sundane sani, kontrola virivych klapek, mechanismu nataceni, podtlaku - vse OK. Znovu vymontovany EGR ventil, kontrola - OK. Kontrola vakuove pumpy - OK, kontrola hadicek k ovladacimu ventilu EGR - OK, podtlak k EGR - OK. Vymeneny ventil rizeni EGR, vymazani zavad, adaptaci. Kontrola live dat, idealni shoda merenych s pozadovanyma, jak pri volnobehu, tak pri zvysenych otackach. Veril jsem tomu ze je konec memu trapeni, hovno, po cca 25km kontrolka opet vesele sviti. Jedinna zavada - vaha vzduchu. Opet nesouhlas s pozadovanyma a merenyma datama, pozadavek 350, merenych 500mg.
Nenapada mne uz nic krom katastrofickych scenaru. V podstate jakmile si ta bestie nacte adaptace, rozesere se natolik ze vyhodi kontrolku motoru. Nesoulad s merenyma datama a pozadavkem je jen pri volnoveznych nebo nizkych otackach, pri mereni za jizdy a zvysenem vykonu to jakz takz shoduje.
Proto prosim o to, zda by mne nekdo zkusenejso mohl nasmerovat abych to auto vic uz nevidel. Stalo mne to hoooodne hodin prace a v podstate bez uspechu. Diky ´predem za help.
ak mozes, urob kopiu "freeze Frame data" k tvojej zavade.
Riesim nieco podobne, chevrolet captiva a bmw 745d
oba pripady hlasia problem prietoku vzduchu
vsetko skontrolovane,tesnost OK, prietok vzduchu je vacsi ako ma byt
mam podozrenie na geometriu turba
|
_________________ maros
Rozumieme Vášmu autu
|
|
Návrat nahoru |
|
tomík |
Zaslal: so leden 26, 2013 23:39 pm |
|
|
Založen: 9.1.2011
Příspěvky: 580
|
1) jak piše dušan bacha na polské dodavatele bosch !
2 )egr ventil vyhřátá pružina mechanicky měkčí
3) Pokud ti nepadá napájení a kostra (potom to piše více závad tak 5-6)měřit (osciloskop)
|
_________________ bmw,bmw,bmw od roku 1995 stavba závodních aut
|
|
Návrat nahoru |
|
matiz |
Zaslal: ne leden 27, 2013 0:18 am |
|
|
Založen: 31.12.2011
Příspěvky: 127
|
EGR davali udajne novy - zavada trvala, tak se vratil zpet. Zkusim tam narvat puvodni a zmerit. Auto uz vyhodi jednu jedinnou chybu - vahu. Mne zarazi ten fakt, ze kdyby to byla pajcovana vaha, tak ze dokud se to nerozesere tak proste meri dobre Ten gazik mne pripravil o hodne casu, jeste mu dam sanci a zkusim to s jinou vahou. Spis se klonim k variante nejakeho jineho mechanickeho problemu.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
DIGI-DELETED |
Zaslal: ne leden 27, 2013 8:57 am |
|
|
Založen: 21.2.2010
Příspěvky: 3193
|
pokud koukám na požadavek 320mg , to jest otevřený egr a dává to 500 tj zavřený egr , tak mi napadá že se ten egr asi neotevře..
ale po svých zkušenostech s pastmi , to může být klidně i cokoliv jiného ..
vzal bych autoscop , podtlakovou sondu , tu bych připojil přímo k egr ventilu a podíval se co dělá ovládací podtlak v době kdy to hodí chybu...
jednou jsem zaboha nemohl vyřešit nouzák u jednoho p807 a nakonec byla prasklá jedna membrana na podtlakove klapce a tu a tam se ztratil podtlak ze systemu a pak to vyhazovalo error.
ale i ta váha mi napadá , taky jsem si už naběhl na 100% funkční novou "bosch" váhu, dal jsem jinou a bylo to ok
reklamaci mi samozřejmě neuznali , taky jak jinak...
|
_________________ BALLOONFLIGHT.COM
|
|
Návrat nahoru |
|
matiz |
Zaslal: út leden 29, 2013 15:41 pm |
|
|
Založen: 31.12.2011
Příspěvky: 127
|
Takze dneska "nova" vaha vyhozena, dana puvodne spatna origo stara vaha, vymaz a nastaveni, sup to tam nalitano cca 100km, drzi se, zadne chyby, ale problem trochu je... Pri EGR inicializovanym na 5% to meri nahovno, pozadavek 300, merenych 500, jakmile se ale otevre vic, okamzite merene hodnoty sedi. Uz to nema smysl moc resit, chybu nevyhazuje a meri spatne jen na volnoveh a stani pri studenem motoru, po rozjezdu se ihned inicializuje egr na vice % a v tu chvili hodnoty sedi dokonale. Pri letmem odpojeni podtlaku k egr okamzite meri 500mg a pozadavek 300mg a inicializace egr vyskoci na 90%. Proc meri ta stara vaha pri volnobehu vic nez je pozadavek netusim...
K vaze, je to kvalitni vaha v krabicce bosch z polska... Jeste ze meli tu krabaici s tema napisama. Mam pouceni ze mrdat cele zasrane prekupniky a proste koupit origo. Jinak ta mrdka je z RALLu, ale verim ze vsichni ostatni budou mit tu samou. Vyskolila mne dokonale...
A dekuju za pomoc.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
acryll |
Zaslal: út leden 29, 2013 18:54 pm |
|
|
Založen: 17.9.2011
Příspěvky: 123
Bydliště: MT-sk
|
zapojím sa aj ja (ako sa hovorí viac hláv, viac kapusty)
pozrel som na tie obrazky, co tu boli pridane, no a nevidim v tom nejaku velku vadu
Adapt1.jpg -> mierny rozdiel poziadavky a skutocneho stavu - egr 61%
Adapt2.jpg -> egr 62% rozdiel v prietoku oproti predchadzajucemu takmer 20mg (co je zaujimava odchylka, aj ked to nic nemusi znamenat)
po ujeti 20 -> egr 5% prietok 500 mg (ani v tomto nevidim vadu, 500mg pri objeme 2.0l a tom tlaku turba a teplotach vzduchu je realne nameratelna hodnota)
z vycitaneho vyssie zosumerizujem: EGR max otvoreny pri 100% (alebo 90% podla obmedzenia RJ)
co mi uplne nesedi je, preco RJ motora odstavi regulaciu EGR (teda nehlada spravne otvorenie EGR tak aby pozadovany prietok vzduchu bol rovny skutocnemu) a nastavi to fixne na 5%(a teda cielene zatvara EGR) ... na toto musi byt nejaky dovod
nie je problem s hodnotami nejakeho ineho cidla? skus prezriet live data
edit: uz mi dobilo... tych 5% je nastavenych s ulozenou zavadou, vsakze? ... freeze frame nam viac napovie
|
|
|
Návrat nahoru |
|
paja |
Zaslal: st leden 30, 2013 9:53 am |
|
|
Založen: 7.3.2007
Příspěvky: 385
|
Dusanm5 napsal: Resil jsem neco podobneho, vaha bosch v replice se chova jinak nez origo Privezli 3 vahy, porad stejny problem, starsi funkcni original a byl klid....
Taky se přidám dva dny jsem něco hledal a měřil pomohla váha orig BMW uplně stejny auto a zavada je to jebat do tohodle auta nedávat nic neorigo
|
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je pá březen 29, 2024 12:47 pm
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžeš k příspěvkům připojovat soubory Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
|
|
|